A magyarok többsége nem tudatos internethasználó
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Információs Társadalom Kutatóintézete által végzett tanulmány szerint, a vizsgált közép-európai országok egyikében sem kifejezetten tudatosak az emberek internethasználat tekintetében.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Információs Társadalom Kutatóintézete által végzett tanulmány szerint, a vizsgált közép-európai országok egyikében sem kifejezetten tudatosak az emberek internethasználat tekintetében.
A kutatás során górcső alá vették Csehország, Lengyelország, Magyarország és Románia lakosságának internethasználatát, az eredmények szerint pedig a felnőttek többsége elsősorban kommunikációs célokra használja az internetet – írja 24.hu.
A négy vizsgált országban bár van némi különbség a felhasználói szokásokban, minden országban megfigyelhető, hogy az emberek bár tisztában vannak a szűrőprogramok létezésével, mégsem alkalmazzák azokat, így személyes adataik nincsenek biztonságban.
Magyarországon jellemzően a Facebook használata a legelterjedtebb, bár hazánkban nem figyeltek meg olyan generációs szakadékot a felhasználók között, mint Csehországban, vagy Lengyelországban.
A kutatás szerint, a magyarok többsége tart attól, hogy online kommunikációja negatívan befolyásolja majd személyes kapcsolatait, azonban hazánkban nincs is jelen félelem az online manipulációval szemben.
Az is kiderült, hogy a magyarok többsége a reklámokat tartja a legmegbízhatatlanabbnak, továbbá a felnőttek 54 százaléka használja többnyire csak hírolvasásra az internetet.