Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A koronavírus-járvány elért valamit a magyaroknál, amire korábban nem lehetett volna számítani

A koronavírus-járvány jelentősen átalakította a pénzügyi szokásainkat, amelyek egy új felmérésben is megmutatkoznak: Európa és Magyarország szerte is jelentősen megnövekedett az érdeklődés a digitális banki megoldások iránt.

...svg content...Budapest, 2011. november 24. Egy ügyfél intézi banki ügyeit a K and H Bank (K&H Bank) Vigadó téri fiókjában, Budapesten. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Belföld
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő

A koronavírus-járvány jelentősen átalakította a pénzügyi szokásainkat, amelyek egy új felmérésben is megmutatkoznak: Európa és Magyarország szerte is jelentősen megnövekedett az érdeklődés a digitális banki megoldások iránt.

Nagy löketett adott a banki digitalizációnak a koronavírus-járvány, annak is köszönhetően, hogy az embereknek korlátozottabbá vált a hozzáférése a fizikai banki szolgáltatásokhoz – írja a Mastercard által készített felmérés alapján a Pénzcentrum. Három évvel ezelőtthöz képest ugyanis 13%-kal többen használnak digitális pénzügyi szolgáltatásokat. Soron kívül Gulyás Gergely Magyar Péterről: „Időben szóltam, hogy elmebeteg”

Európa lakosságának 53%-a állította azt, hogy több digitális banki szolgáltatást használ, mint a koronavírus-járvány kitörése előtt, és az ő 64 százalékuk pedig azt állítja, a pandémia lecsengése után is továbbfolytatná a korlátozott készpénzhasználatú életvitelt.

Európán belül még érdekesség, hogy jelentősen megnőtt az olyan banki megoldások iránti kereslet, amely biztonságosabbá és egyszerűbbé teszik a mindennapi életet. A válaszadók 46 százaléka felelt úgy, hogy az új megoldások érdeklik, 42 százalékuk pedig a biztonsági szempontot is figyelembe veszi.

Kelet-Európában különösen megnőtt az érdeklődés a digitális pénzügyi szolgáltatások iránt, itt a válaszadók 13%-kal többen vannak, mint Nyugat-Európában, akik nagyobb érdeklődést mutatnak a digitális banki platformok iránt. Kelet-Európában ráadásul a válaszadók fele mondta azt, hogy több online vagy alkalmazáson keresztüli tranzakciót hajt végre, mint a pandémia előtt.

A bankolás tendenciái kapcsán nincs nagy meglepetés, az európaiak 85%-a mindennek ellenére azt gondolja, hogy még egy évtized múlva is lesznek fizikai bankok, és 61% pedig úgy felelt, hogy a legfontosabb pénzügyi tanácsadó továbbra is a bank. A válaszadók mindössze 23%-a mondta azt, hogy a következő egy évben ha van rá mód, kizárólag digitális bankra váltana át.

Mi a helyzet a magyaroknál?

A Mastercard kutatásában a magyar válaszadók 63 százaléka felelt úgy, hogy a pénzügyi kérdések terén a bankoktól szereznek megbízható tanácsot, 42 százalék felelt úgy, hogy inkább családtól vagy baráttól. Ahogyan a Pénzcentrum is kiemeli, a magyaroknak nagyobb többsége hallgat a média pénzügyi tanácsaira (30%), mint a tanácsadó cégekre (21%).

A magyarok 55%-a esetében pedig úgy tűnik, nyitottak és érdeklődőek az újfajta digitális pénzügyi platformok iránt, a nők 63%-a és a férfiak 47%-a felelt így. A gazdasági portál megjegyzi, a válaszadóknak mindössze 7%-a felelt úgy, akik úgy ahogy van elutasítják az új, digitális megoldásokat.

A megkérdezettek fele alapvetően nyitott lenne a jövőben a banki szokások teljes digitalizációjára, és a digitális pénzügyi szolgáltatásokra való átváltásra, de egyelőre még a magyarok 55%-a felelt úgy, hogy a hagyományos bankok digitális változatát használják, szemben a 34%-kal, akik már a digitális bankok alkalmazását használják.