Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
363,58 Ft
Euró
389,22 Ft
Font
455,10 Ft
Bitcoin
57,763 $

Átalakítják a budapesti közbringarendszert

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-nek szombaton eljuttatott közleményében fogalmazott úgy, hogy tavasszal a jelenleginél modernebb, a változó felhasználói igényekhez igazodó Mol Bubit vehetnek birtokukba a fővárosi közbringarendszer használói

Belföld

Nagy Noel

Szerkesztő

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-nek szombaton eljuttatott közleményében fogalmazott úgy, hogy tavasszal a jelenleginél modernebb, a változó felhasználói igényekhez igazodó Mol Bubit vehetnek birtokukba a fővárosi közbringarendszer használói – írja a Népszava.

A közlemény értelmében a jelenlegi hatályos üzemeltetői szerződés november 29-én jár le, amelyet a BKK nem hosszabbított meg az átmeneti időszakra, ebből kifolyólag a szolgáltatás ideiglenesen, a tavaszi hónapokig nem vehető igénybe. Soron kívül Mire számíthatunk az idei strandszezonban? Íme a leghasznosabb információk

Azt is kiemelték a közleményben, hogy a leállás amúgy is elengedhetetlen lett volna a rendszer átalakításához, amire mind közül a téli időszak a legideálisabb, ugyanis ilyenkor mintegy 90 százalékot csökkent a kerékpárok kihasználtsága.

A felújítás kereteiben körülbelül 1200 új, a jelenleginél könnyebb bicikli érkezik a fővárosba, és 400 további kerékpárral tovább bővíthető bármikor a közbringák állománya. Ennek igénybevételéhez pedig egy rugalmas tarifarendszert vezetnének be, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők kedvezményt kapnának.

Ezen felül új informatikai hátteret építenek ki az üzemeltetéshez, például egy új, felhasználóbarát applikációt fejlesztenek, amellyel egyszerűen és gyorsan igénybe lehet venni a bicikliket. A dokkolók szempontjából is lesz változás, ugyan a jelenlegi 158 megmarad, de tesztelgetnek majd free-floating megoldásokat is.

„A Mol Bubi új rendszerében azonban továbbra sem lesznek elektromos meghajtású bicilik. Ennek az az oka, hogy az e-kerékpárok jelentős növelnék a közbringarendszer fenntartását, ugyanis ezeknek a járműveknek nemcsak a beszerzése, hanem az üzemeltetési költsége is többszöröse egy hagyományos bicikliének”

szerepel a közleményben.

Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója viszont nem elégedett a fejlesztésekkel, szerinte ezzel szembemennek az európai trenddel, és a Bubi által lefedett területen 5 éven keresztül nem fog így érdemben bővülni.