Újabb felháborodást keltő döntésével befolyásolja a választásokat a Facebook és a Google
A választás napját követően betiltotta a Facebook és a Google a politikai tartalmú hirdetéseket a platformjaikon, amely jelentős felháborodást váltott ki a georgiai kettős szenátorválasztás miatt, ahol gyakorlatilag eldőlhet, hogy ki irányítja az amerikai Szenátust
A választás napját követően betiltotta a Facebook és a Google a politikai tartalmú hirdetéseket a platformjaikon, amely jelentős felháborodást váltott ki a georgiai kettős szenátorválasztás miatt, ahol gyakorlatilag eldőlhet, hogy ki irányítja az amerikai Szenátust – írja a CNET.
Közvetlenül a tiltást követően ugyan nem határozták meg a cégek, hogy mikor oldják ezt fel, de a Facebook azóta nyilatkozott, hogy még legalább egy hónapig fog tartani. A Wall Street Journal pedig úgy értesült, hogy a Google azt mondta a saját hirdetőinek, hogy a tiltást decemberig „valószínűleg” nem oldják fel.
Ez azért kulcsjelentőségű, mert január 5-én kettős szenátorválasztás lesz Georgiában, ahol a két republikánus szenátornak már 50% alá csúszott a támogatása. Amennyiben mindkét széket demokraták nyerik meg, úgy 50-50 lesz a szenátorok száma, és ilyenkor Kamala Harris, frissen megválasztott alelnök lehet az, aki feloldja a döntetlent, így megnyílik az esélye a demokratáknak, hogy nagyobb reformokat is keresztül tudjanak vinni.
Nem véletlenül mondta azt a Demokrata Párt Szenátusi Kampánybizottsága, hogy a Facebook és a Google által eszközölt tiltás voltaképpen a szavazatok elnyomása. A bizottság főigazgatója nem fogta vissza magát közleményében:
Rob Leathern, a Facebook termékmendzsmentért felelős igazgatója viszont jelezte, hogy hiába a felháborodás, nem fognak változtatni az irányelveiken, és úgy fogalmazott, hogy nem is tudnának az esélyegyenlőségre hivatkozva.
A Google még nem válaszolt arra a kérdésre vonatkozóan, hogy ez esetben tennének-e kivételt a politikai hirdetésekre vonatkozóan, viszont többeket demokratikus aggályok fogtak el, hogy ez túl mély beavatkozás lehet egy adott választásba a monopolhelyzetben lévő tech-cégek részéről.