Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
363,23 Ft
Euró
389,34 Ft
Font
455,42 Ft
Bitcoin
57,398 $

Újabb felháborodást keltő döntésével befolyásolja a választásokat a Facebook és a Google

A választás napját követően betiltotta a Facebook és a Google a politikai tartalmú hirdetéseket a platformjaikon, amely jelentős felháborodást váltott ki a georgiai kettős szenátorválasztás miatt, ahol gyakorlatilag eldőlhet, hogy ki irányítja az amerikai Szenátust

Külföld

Nagy Noel

Szerkesztő

A választás napját követően betiltotta a Facebook és a Google a politikai tartalmú hirdetéseket a platformjaikon, amely jelentős felháborodást váltott ki a georgiai kettős szenátorválasztás miatt, ahol gyakorlatilag eldőlhet, hogy ki irányítja az amerikai Szenátust – írja a CNET.

Közvetlenül a tiltást követően ugyan nem határozták meg a cégek, hogy mikor oldják ezt fel, de a Facebook azóta nyilatkozott, hogy még legalább egy hónapig fog tartani. A Wall Street Journal pedig úgy értesült, hogy a Google azt mondta a saját hirdetőinek, hogy a tiltást decemberig „valószínűleg” nem oldják fel. Soron kívül Ösztöndíjjal jutott be a Harvardra egy budapesti gimnázium tanulója

Ez azért kulcsjelentőségű, mert január 5-én kettős szenátorválasztás lesz Georgiában, ahol a két republikánus szenátornak már 50% alá csúszott a támogatása. Amennyiben mindkét széket demokraták nyerik meg, úgy 50-50 lesz a szenátorok száma, és ilyenkor Kamala Harris, frissen megválasztott alelnök lehet az, aki feloldja a döntetlent, így megnyílik az esélye a demokratáknak, hogy nagyobb reformokat is keresztül tudjanak vinni.

Nem véletlenül mondta azt a Demokrata Párt Szenátusi Kampánybizottsága, hogy a Facebook és a Google által eszközölt tiltás voltaképpen a szavazatok elnyomása. A bizottság főigazgatója nem fogta vissza magát közleményében:

„A szerves álhírekkel kellene kezdenie valamit ezeknek a platformoknak, viszont a hirdetések betiltása súlyosan káros azokra a szervezetekre nézve, akik a georgiai választásokról szeretnék informálni a szavazókat. Ez a választók elnyomása, semmi más, ezek csak a republikánus szenátoroknak kedveznek, és ezért minimum Georgiában kivételt kellene tenni a döntés alól”

Rob Leathern, a Facebook termékmendzsmentért felelős igazgatója viszont jelezte, hogy hiába a felháborodás, nem fognak változtatni az irányelveiken, és úgy fogalmazott, hogy nem is tudnának az esélyegyenlőségre hivatkozva.

„Tudjuk, hogy nagyon sokan csalódottak amiatt, hogy nem tudjuk azonnal engedélyezni a szenátorválasztás kampányhirdetéseit sem Georgiában, sem máshol. Rövidtávon nincsenek meg azok a technikai lehetőségek, amellyel csak államra vagy hirdetőre vonatkozóan engedélyezni tudnák a hirdetéseket, valamint elkötelezettek vagyunk, hogy minden politikai hirdetőnek egyenlő lehetőséget biztosítsunk”

A Google még nem válaszolt arra a kérdésre vonatkozóan, hogy ez esetben tennének-e kivételt a politikai hirdetésekre vonatkozóan, viszont többeket demokratikus aggályok fogtak el, hogy ez túl mély beavatkozás lehet egy adott választásba a monopolhelyzetben lévő tech-cégek részéről.

Kikapott a PSG a Dortmundtól a Bajnokok Ligája elődöntőjének első mérkőzésén

A PSG egy nagyon erős Dortmund ellen játszott a Bajnokok Ligája elődöntőjének első mérkőzésén.

Adatvédelmi botrányba keveredhet az egyik legismertebb légitársaság

Vizsgálatot indított az ausztrál Qantas légitársaság egy lehetséges adatvédelmi probléma miatt, amely során nyilvánossá válhattak egyes utasok személyes adatai.