Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21

AKTUÁLIS

Dollár
353,87 Ft
Euró
384,03 Ft
Font
450,78 Ft
Bitcoin
69,213 $

Változik a Lidl saját gyártású termékeinek összetétele

A Lidl Magyarország még 2019-ben jelentette be, hogy a hazai piacon folyamatosan csökkenteni fogja saját márkás termékeinek hozzáadott cukor- és sótartalmát.

Belföld

Borbély Fanni

Szerkesztő

A Lidl Magyarország még 2019-ben jelentette be, hogy a hazai piacon folyamatosan csökkenteni fogja saját márkás termékeinek hozzáadott cukor- és sótartalmát.

A vállalat 2025-ig összességében 20 százalékkal szeretné csökkenteni az értékeket, a döntést a hazai túlfogyasztás fényében hozták meg. A törekvés eddig sikerrel könyvelhető, hiszen a 2019-es gazdasági évben a Lidl megközelítőleg 18 tonna sóval és több mint 196 tonna cukorral kevesebbet használt fel a gyártási folyamatok során – írja a Napi.hu. Soron kívül Pápua-új-guineai földcsuszamlás: 670-re emelkedett a halálos áldozatok száma

Köztudott, hogy a magyarok a napi ajánlott só és cukor mennyiségének többszörösét fogyasztják, így jutott a Lidl is az elhatározásra. A cég kommunikációs vezetője, Tőzsér Judit úgy fogalmazott:

„Stratégiánknak köszönhetően egyre több saját márkás termékünkről elmondható, hogy kevesebb hozzáadott só- és cukortartalommal készül az ízélmény befolyásolásanélkül, mellyel hozzájárultunk vásárlóink egészségének megőrzéséhez.”

Az üzletlánc egyébként a vásárlók számára is elérhetővé tette az eszközölt változtatásokat, saját akciós újságjában. A november 5-től aktuális újságban már szerepel, hogy a Lidl 1 kg-os kiszerelésű félbarna kenyér már 15 százalékkal kevesebb hozzáadott sót tartalmaz, a májasok esetében ez az érték 13-22 százalék közé tehető. Cukortartalmát tekintve a a reggelizőpehely és a kakaóscsiga 23 illetve 18 százalékkal csökkent.