Megkezdődhet a ferihegyi gyorsforgalmi út fejlesztése
Még 2018-ban döntött arról a kormány, hogy felújítják a már korszerűtlennek minősített ferihegyi gyorsforgalmi utat, melyre a hétfői nap folyamán hivatalosan is publikálták a tervezési közbeszerzést
Még 2018-ban döntött arról a kormány, hogy felújítják a már korszerűtlennek minősített ferihegyi gyorsforgalmi utat, melyre a hétfői nap folyamán hivatalosan is publikálták a tervezési közbeszerzést – számolt be róla közösségi oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezetője.
Vitézy kiemelte, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi út rendbetétele messze nem csak a repülőtér közúti elérhetőségéről szól, hanem egyben egy nagyszabású városfejlesztés is, hiszen a beruházásoknak köszönhetően javulhat a dél-pesti kerületetek közlekedése, és a városrészek közötti keresztirányú közúti, autóbuszos, gyalogos, kerékpáros kapcsolatok is.
Azt a BFK vezetője is kihangsúlyozta posztjában, hogy a ferihegyi gyorsforgalmi út már leromlott állapotban van, és „összességében lehangoló képet mutat a Budapestre érkezők számára”. Hozzáteszi, hogy a jelenlegi 2×1 sávos csatorna, és a szélein futó Gyömrői út már régóta nem feleltethető meg az elvárásokat, és balesetek idején súlyos fejfájást okoz.
Vitézy beszámolója szerint a felújítás kereteiben a munka a Határ úti metróállomás vonalától egészen a főváros határáig fog terjedni, melynek keretében egy egységes, egybenyitott 2×2 sávos út épül, a kereszteződések kapacitása növekszik, a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételei pedig javulni fognak.
Az útpálya a felújítás nyomán összenyitásra kerülne a gyorsforgalmi út teljes hosszában, a ma elvárt funkciókat biztosító, egységes, végig legalább 2×2 sávos, többszintű vasúti és közúti keresztezéseken áthaladó főút tervezése a feladat – írja a BFK vezetője. Az összes aluljáró és felüljáró 2×1-ről 2×2 sávosra bővülne az útvonalon.
A jelenlegi helyzettel szemben tehát a forgalom minden irányban igénybe vehetné a mai Gyömrői út pályáját is. Azt is kiemelte, hogy az Üllői úti leágazásnál, a gyorsforgalmi út belső végén, a Határ út és Kőbánya-Kispest metróállomások között marad a 2×1 sávos kialakítás, mivel nem cél, hogy a mostaninál nagyobb forgalom érje el a belvárost.
Vitézy megemlítette azt is, hogy a Gyömrői út elágazása és Kőbánya-Kispest között az út ugyan 2 sávosra bővülne, de az új sávot csak a metróvégállomásra tartó BKK-buszok és taxik használhatják majd. Hozzátette, a beruházás részeként megindul a tervezése a Galvani hídról érkező úthálózat folytatásának is.
A tervezésben továbbá több, különbszintű közút-vasút csomópont tervezése is szerepel: az Üllői út városhatárhoz közelebb eső végcsomópontja is különszintűvé alakulna. Vitézy elmondta, a projektben meg kell tervezni egy esetleges harmadik különszintű átvezetést is a vasúton, ez a felüljáró a Lakatos út és a Hangár utca között létesülne.
Ez pedig nem csak a vasutat, hanem a reptéri utat is áthidalná, kapcsolatot teremtve az ezen a szakaszon jelenleg egymástól elszigetelt két kerültrész között. Vitézy végezetül megemlíti, a Csévéző utcai csomópont felüljárója irányonként egy-egy új sávval bővül. A városfejlesztés célja és egyben kiemelt szempontja, hogy ne növeljék a belváros közúti terhelését.