Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Váratlanul meghalt a vőlegény, de nem hajlandóak visszafizetni nekik az esküvői foglalót

Váratlanul meghalt a vőlegény, de nem hajlandóak visszafizetni nekik az esküvői foglalót

Váratlanul meghalt a vőlegény, de nem hajlandóak visszafizetni nekik az esküvői foglalót
Shutterstock/Illusztráció

Egy floridai nő egyszerre gyászolja élete párját és próbálja visszaszerezni a több ezer dolláros foglalót, amit a 2026 tavaszára tervezett esküvőjük helyszínére fizettek be. A

A történet – amit először a Fox 35 ismertetett – gyorsan országos felháborodást váltott ki, mivel a szolgáltatók többsége együttérzéssel reagált, ám a helyszín ragaszkodik a szerződés minden betűjéhez. Tye és William március 29-én házasodtak volna össze a floridai Lake Mary városában, ám a 42 éves férfi november 19-én hirtelen szívleállás következtében meghalt.

A cikk a videó után folytatódik

A menyasszony értesítette a szolgáltatókat, akik – a Fox 35 beszámolója szerint – visszautalták a befizetett összegeket. Tye ezt úgy jellemezte, mint az együttérzés győzelmét a szerződés felett. Tye, aki maga is a szépségiparban dolgozik, és sminkesként rendszeresen vesz részt esküvőkön, nem érti, hogyan dönthetett így a helyszín.

„Én is szolgáltató vagyok, és én is a menyasszonyi iparágban dolgozom, szerződésekkel együtt. Egyszerűen nem tudnám elképzelni, hogy a papírt válasszam az ember helyett.” A Crystal Ballroom azonban közölte, a szerződés egyértelmű: a 7 500 dolláros (kb. 2,4 millió forint) foglaló nem visszatéríthető.

A helyszín nyilatkozata így szólt: „A kezdeti foglalási díj kifejezetten nem visszatéríthető adminisztratív díjként szerepel, amelyet a foglalás pillanatában már meg is keresünk. Ez a díj olyan előzetes szolgáltatásokat fedez, mint a dátum lefoglalása, a személyzeti beosztások, a tervezési munkák, az adminisztráció, valamint az a veszteség, hogy a dátumot más ügyfélnek már nem tudjuk kiadni. A szerződés szerint minden befizetés nem visszatéríthető, a lemondás okától függetlenül.” – idézi a People.

Biztosítás lett volna a megoldás

A Fox 35 szerint a helyszín azt javasolta, hogy a párok kössenek harmadik fél által biztosított lemondási biztosítást, amely haláleset, betegség vagy más vészhelyzet esetén fedezné a költségeket. „Határozottan terveztük, hogy veszünk biztosítást közelebb az esküvőhöz. Azt mondták nekünk, hogy a legtöbben csak közvetlenül az esemény előtt kötik meg, főleg károkra és egyéb körülményekre.”

Tye és William több mint húsz éve ismerték egymást, és a nő úgy emlékszik vissza rá, mint: „egy édes, kedves emberre, aki annyira boldog volt, hogy megnősülhet.” A tragédia után a pár esküvőszervezője, Patricia Aro GoFundMe‑kampányt indított, hogy segítsen Tye‑nek a váratlan költségek fedezésében. December 24‑ig 1 750 dollár gyűlt össze.

„Senki sem érdemli meg, hogy egy ilyen tragédia után egyszerre kelljen megküzdenie az érzelmi pusztulással és az anyagi nehézségekkel. Az ő ereje ebben a szívszorító időszakban lenyűgöző, és mindent megteszünk, hogy méltósággal és törődéssel segítsük át ezen a fájdalmas fejezeten.”