Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Ömlenek a kritikák a Netflix új westernsorozatára, mégis rengetegen nézik

Ömlenek a kritikák a Netflix új westernsorozatára, mégis rengetegen nézik

Ömlenek a kritikák a Netflix új westernsorozatára, mégis rengetegen nézik
Shutterstock/Illusztráció

A Netflix december elején bemutatott új sorozata, Az elhagyottak nagy várakozásokkal indult, hiszen két világhírű színésznő, Gillian Anderson és Lena Headey a főszereplő.

A történet az 1854-es Washington Territory-ban játszódik, ahol Constance Van Ness (Anderson), egy gazdag bányamágnás, megpróbálja megszerezni Fiona Nolan (Headey) földjét, aki ír származású rancher és örökbefogadott gyerekekből álló családját védi. A kritikusok azonban szinte egyöntetűen csalódásként értékelték a 7 epizódos westernt, amely a Rotten Tomatoes-on mindössze 25%-os értékelést kapott. Ennek ellenére egyelőre tömegek nézik a Netflixen, sokan kíváncsiak a sorozatra.

A cikk a videó után folytatódik

Kidolgozatlan karakterek és mellékszálak

A sorozat címe az „elhagyottakra” utal, vagyis Fiona örökbefogadott gyermekeire, ám a kritikusok szerint ezek a szereplők szinte láthatatlanok. A TV Guide így fogalmazott: „A szereplők többsége kidolgozatlan marad a hét epizód végére, és mint sok Netflix-sorozatnál mostanában, Az elhagyottak is túl sok magyarázó dialógustól szenved.” A The Wrap hozzátette: „A sorozat tele van látszólag fontos mellékszálakkal, amik sehova sem vezetnek, és olyan szereplőkkel, akik semmit nem tesznek hozzá.”

Túl rövid és széteső szerkezet

A Netflix eredetileg 10 epizódot rendelt meg, de végül csak 7 készült el, amik közül négy alig 40 perces. A Variety kritikája szerint: „Az epizódok gyakran közelebb állnak a 30 perchez, mint a 60-hoz, a befejezés pedig olyan hirtelen ér véget, hogy kétszer is ellenőriztem, nincs-e több rész.” A New Statesman kiemelte, a sorozat gyengébb lett, miután az alkotó, Kurt Sutter „kreatív nézeteltérések miatt” távozott a produkcióból.

Elvesztegetett lehetőségek a fő konfliktusban

A kritikusok szerint a sorozat akkor működik igazán, amikor Anderson és Headey egymással szemben áll, ám ezt a konfliktust felesleges mellékszálak szakítják meg. Az A.V. Club így írt a sorozatról: „Folyamatosan az az érzés, hogy Az elhagyottak csak egy vázlat, amelyben a karakterek és a környezet történet után kutat.” A Times of India pedig hozzátette: „Több beszéd van, mint akció, így a sorozat elmarad attól az erőteljes, magával ragadó történelmi drámától, amelynek szánták.”

Hiányzik az egyedi hang

Bár Anderson és Headey alakítását mindenki dicsérte, a sorozat koncepciója nem hozott újat. A RogerEbert kritikája sem túl kegyes a sorozathoz: „Sajnálatos, hogy a melodráma és a látványos western díszletek nem tudják ellensúlyozni azt az érzést, hogy a női főszereplőkre épülő újdonságon kívül már láttunk ilyet.” A TIME pedig így fogalmazott: „A főszereplők közötti összecsapásokat csúcspontként kezelik, de a rendezés nem tudja eldönteni, hogy nyers realizmus vagy camp legyen, így a jelenetek laposak maradnak.”

Kurt Sutter távozása és a produkciós káosz

A Kemény motorosok alkotója, Kurt Sutter eredetileg mélyebb vallási és kulturális rétegeket akart beépíteni a történetbe, ám ezek a szálak eltűntek a szezon közepére. „A sorozat annyira szétesett és elliptikus, hogy inkább anomáliaként és látványosságként működik, mint szórakoztatásként. Az elhagyottak túl könnyűvé teszi, hogy egyszerűen elhagyjuk.” – írja a Vulture.

Az elhagyottak 7 epizódja nem tudta kihasználni a két főszereplő erejét, és a kritikusok szerint a sorozat elvesztette kreatív irányát a gyártás során. Bár a cliffhanger egy második évadot sejtet, a fogadtatás alapján kérdéses, hogy a közönség valóban kíváncsi lesz-e a folytatásra.