Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Rendkívüli bejelentést tettek a Titan tengeralattjáró katasztrófájáról

Rendkívüli bejelentést tettek a Titan tengeralattjáró katasztrófájáról

Rendkívüli bejelentést tettek a Titan tengeralattjáró katasztrófájáról
Northfoto

Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület (NTSB) végleges jelentése szerint a Titan tengeralattjáró 2023-as katasztrofális implózióját hibás mérnöki tervezés okozta, ami 5 ember életét követelte a Titanic roncsaihoz vezető merülés során.

A Global News beszámolója alapján a jelentés egyértelműen megállapította: „A Titan hibás mérnöki tervezése olyan szénszálas kompozit nyomástartó test megépítéséhez vezetett, ami több rendellenességet tartalmazott, és nem felelt meg a szükséges szilárdsági és tartóssági követelményeknek.” Az NTSB hozzátette, az üzemeltető OceanGate nem végezte el a megfelelő teszteket, és nem volt tisztában a jármű valódi teherbírásával.

A cikk a videó után folytatódik

A jelentés arra is rámutatott, hogy a Titan roncsait valószínűleg hamarabb megtalálták volna, ha az OceanGate követte volna a vészhelyzeti protokollokra vonatkozó szabványos iránymutatásokat. Ez ugyan nem változtatott volna a tragikus kimenetelen, de „időt és erőforrásokat takarított volna meg, még ha ebben az esetben mentés nem is volt lehetséges.”

Az NTSB megállapításai összhangban állnak az amerikai parti őrség augusztusban közzétett jelentésével, amely szerint a Titan implóziója megelőzhető lett volna. A parti őrség úgy fogalmazott, hogy az OceanGate biztonsági eljárásai „kritikusan hibásak” voltak, és „kirívó eltérések” mutatkoztak a hivatalos protokollok és a tényleges gyakorlat között.

Esélyük sem volt a túlélésre

A tragédia során életét vesztette az OceanGate vezérigazgatója, Stockton Rush, a francia mélytengeri felfedező Paul-Henri Nargeolet – akit sokan „Mr. Titanic”-ként ismertek –, a brit kalandor Hamish Harding, valamint a pakisztáni Dawood család két tagja, Shahzada Dawood és fia, Suleman Dawood. Az eset nemcsak perekhez vezetett, hanem újabb követeléseket is megfogalmazott a magánfinanszírozású mélytengeri expedíciók szigorúbb szabályozására.

Az NTSB ajánlása szerint a parti őrségnek szakértői bizottságot kellene felállítania a tengeralattjárók és más, emberi tartózkodásra alkalmas nyomástartó járművek vizsgálatára, majd az eredmények alapján szabályozásokat kellene bevezetnie. A testület azt is javasolta, hogy a parti őrség „terjessze az iparág elé a vizsgálat megállapításait”, mivel az utóbbi években jelentősen nőtt a magánfinanszírozású mélytengeri kutatások száma.

A Titan 2021 óta hajtott végre merüléseket a Titanic roncsaihoz. Utolsó útjára 2023. június 18-án indult, ám 2 órával a merülés megkezdése után megszakadt a kapcsolat a felszíni támogató hajóval. A többnapos keresés világszerte címlapokra került, de hamar kiderült, hogy nincsenek túlélők, és a hatóságok hosszadalmas vizsgálatba kezdtek a tragédia okainak feltárására.