Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Egy teljesen új fejlesztést tesztel az Instagram

Egy teljesen új fejlesztést tesztel az Instagram

Egy teljesen új fejlesztést tesztel az Instagram
Shutterstock/Illusztráció

Az Instagram újabb kísérletbe kezdett. amiknek részeként a Reels és a privát üzenetek kerülnek a középpontba, a felhasználói felület pedig teljesen átrendeződik.

A Meta tulajdonában lévő közösségi platform az elmúlt években egyre több változtatással igyekezett a rövid videós formátumot, a Reels-t előtérbe helyezni. A Neowin beszámolója szerint a legfrissebb teszt során az alkalmazás menürendszere is átalakul: „Az új, választható felhasználói felület a ‘Létrehozás’ gombot a képernyő bal felső sarkába helyezi. Az alsó navigációs sávban balról jobbra a Kezdőlap, a Reels és az Üzenetek következnek, a Keresés a negyedik helyre került, míg a profil ikon a jobb szélen maradt.”

A cikk a videó után folytatódik

Adam Mosseri, az Instagram vezérigazgatója a Threads-en jelentette be a változtatást, kiemelve: „Az alkalmazást aszerint szervezzük, amit az emberek a legtöbbet használnak, és ez egyre inkább a Reels és az üzenetek. Tudom, hogy az ilyen változásokhoz idő kell, ezért lehetőséget adunk a felhasználóknak, hogy korán kipróbálják, mielőtt széles körben bevezetnénk.”

Az új dizájn másik újdonsága, hogy immár az összes fül között lehet oldalirányban lapozni. Korábban a képernyő jobb széléről húzva lehetett megnyitni az üzeneteket, a bal szélről húzva pedig új tartalmat létrehozni. A platform közben mérföldkőhöz érkezett: több mint 3 milliárd havi aktív felhasználót tartanak számon, és Mosseri szerint az elmúlt években a Reels, az üzenetek és az ajánlások voltak a legnagyobb vonzerők.

A felhasználók ugyan nem kapcsolhatják ki teljesen az ajánlásokat, de az Instagram dolgozik egy olyan funkción, ami nagyobb kontrollt ad az algoritmus felett. Az iPadre nemrég bevezetett Reels-központú felület például közvetlenül a rövid videókra irányítja a felhasználót, nem pedig a vegyes tartalmakból álló hírfolyamra. Indiában és Dél-Koreában már mobilon is tesztelik a Reels-első elrendezést, ahol a kezdőlapon a Stories alatt jelennek meg a rövid videók, az alsó menüben pedig az Üzenetek és a Követések kaptak hangsúlyosabb szerepet.

A rövid videós tartalmak iránti rajongás azonban nem áll meg az emberi készítők munkájánál: a Meta új alkalmazása, a Vibes mesterséges intelligencia segítségével generált rövid videókat kínál. Az Instagram folyamatosan különböző verziókat próbál ki, hogy felmérje a közönség reakcióit, de egyelőre nincs pontos dátum arra, mikor válik mindenki számára elérhetővé az új elrendezés.