Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Egy pokoli repülőjárat Londonból Egyiptomba – luxusutazás helyett pánik és kényszerleszállás

Egy pokoli repülőjárat Londonból Egyiptomba – luxusutazás helyett pánik és kényszerleszállás

Egy pokoli repülőjárat Londonból Egyiptomba – luxusutazás helyett pánik és kényszerleszállás
Shutterstock

Utasok és légiutas-kísérők lettek rosszul a levegőben, a gép végül kényszerleszállást hajtott végre.

Egy luxusutazásnak indult, de rémálommá vált a 61 éves Melanie Wells és lánya, a 19 éves Imogen számára a London Gatwick repülőteréről Egyiptomba tartó British Airways-járat, amikor az utasok és a személyzet több tagja is rosszul lett a levegőben. Az eset még 2024. december 23-án történt, és a gép végül kényszerleszállást hajtott végre Velencében, ahol vegyvédelmi ruhába öltözött tűzoltók és mentőegységek várták.

A cikk a videó után folytatódik

Melanie egy 7 500 fontos (kb. 3,5 millió forintos) TUI luxuscsomagot vásárolt Sharm El Sheikhbe, hogy betegsége után egy exkluzív nyaralással lepje meg magát és lányát. „Nem voltam jól, ezért úgy döntöttem, hogy meglepjük magunkat. Régóta nem utaztam, nagyon szükségem volt rá” – mondta.

A felszállás után Melanie erős fejfájást érzett, amit a kabinban uralkodó hőségnek tulajdonított. „Amikor beszálltunk, a hőmérséklet annyira extrém volt, hogy rosszul kezdtem érezni magam. Szuperszonikusan forró volt” – idézte fel. Körülbelül másfél órával a felszállás után a helyzet drámaian romlott: „A személyzet hirtelen rohangálni kezdett az utastérben. Nem tudtam, mi történik. Egy anyuka szeme hátra fordult, a róla gondoskodó légiutas-kísérő pedig összeesett a gőzök miatt.”

Összesen hat ember lett komolyan rosszul a fedélzeten

Melanie szerint összesen hat ember lett komolyan rosszul a fedélzeten. „Hányingerem volt és fájt a fejem. Akkor stressznek gondoltam, de visszatekintve úgy hiszem, gőzöket lélegeztünk be” – idézte a Mirror.

A kényszerleszállás után Velencében a gépet rendőrök, mentők és tűzoltók vették körbe. „Egész idő alatt semmit nem mondtak nekünk. Leszálltunk, és a gépet körbevették a hatóságok. Aztán vegyvédelmi ruhás, teljes légzőkészüléket viselő emberek jöttek fel a fedélzetre, és valamilyen [mérőeszközökkel] végigmentek a stewardokon, majd az érintett utasokon. Teljesen halálra rémültem, pánikban voltam. A személyzet is tiszta pánikban volt. Arra gondoltam: vajon mindannyian mérgező gőzöket lélegeztünk be? A kapitány egyetlen alkalommal sem adott tájékoztatást” – mesélte Melanie. Nyolcórás várakozás után a gépet visszairányították Londonba, majd másnap reggel érkeztek meg Egyiptomba – elveszítve a nyaralás első napját.

Kártérítés és vita a szállásköltségről

Melanie panaszt tett a British Airwaysnél, amely szerinte 2 130 fontot (kb. 1 millió forintot) ajánlott fel a törölt járat, étkezési költségek és egyéb kellemetlenségek miatt. A nő szerint a légitársaság nem hajlandó megtéríteni az 500 fontos (kb. 235 ezer forintos) szállásköltséget, mely a késés miatt veszett el. „Összesen 40 órát utaztunk. Teljesen kimerültünk. Ez egy pokoli repülés volt. A BA a legcsekélyebb együttérzést sem mutatta. A stressz és a trauma, amin keresztülmentünk, teljesen tönkretette a nyaralásunk kezdetét” – mondta.

A British Airways szóvivője így reagált: „Ügyfeleink és kollégáink biztonsága mindig a legfontosabb számunkra, és a repülőgép elővigyázatosságból szállt le egy műszaki probléma miatt. Elnézést kértünk az utasainktól a történtekért, és ennek megfelelően kártérítést ajánlottunk fel.”