Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Kiderült, miért akadt ki a Nike a Barcelona első két bajnoki meccse után

Kiderült, miért akadt ki a Nike a Barcelona első két bajnoki meccse után

Kiderült, miért akadt ki a Nike a Barcelona első két bajnoki meccse után
Shutterstock

A 2025/26-os szezon rajtja Barcelonában különös fordulatokat hozott, nem csupán a pályán, hanem a háttérben is. Míg Hansi Flick csapata az eredményekért küzd, a színfalak mögött egy másik harc is zajlott, ezúttal a klub új mezei körül.

A Sport szerint a Nike, mely immár 27 éve a Barcelona mezszállítója, elégedetlen volt amiatt, hogy a csapat az első két bajnoki mérkőzésen nem viselhette az új kollekció egyik darabját sem. „Az amerikai márka nagy erőfeszítéseket tett az új kollekció bevezetésére, ami a klasszikus blaugrana mellett egy sárga, Kobe Bryant előtt tisztelgő mezt, valamint egy narancssárga, a legendás ‘Total 90’ korszakot idéző darabot is tartalmaz” – írta a forrás.

A cikk a videó után folytatódik

Ugyanakkor a La Liga szigorú mezjóváhagyási szabályai miatt Barcelona kénytelen volt mindkét alkalommal a tavalyi szezon zöld harmadik számú mezét viselni a Mallorca és a Levante ellen.

A mezválasztás folyamata szerint a klubok feltöltik egy applikációba a választott kombinációkat, majd a La Liga hagyja jóvá a végső összeállítást. Ugyanez a helyzet állt elő a Levante elleni mérkőzésen is, még akkor is, ha a narancssárga mez erősen hasonlított a tíz évvel ezelőtti, Ciutat de Valencia-ban viselt Barcelona-mezhez.

Ez a helyzet frusztrációt okozott a szurkolóknak, valamint a Nike-nak, ami az új szezon kezdetén komoly marketinglehetőséget remélt.

Mint azt a Barca Universal is írja, a várakozás most véget ért: a Barcelona megkapta a jóváhagyást, hogy bemutathassa új hazai mezét Vallecasban, a Rayo Vallecano ellen. Mivel a Vallecano fehér mezben, piros csíkkal játszik, a színütközés kockázata elhárult.

A Nike számára ez megkönnyebbülést jelent: két kihagyott lehetőség után végre a globális márka is láthatja, hogy új dizájnjai a pályán életre kelnek. A szurkolóknak pedig ez azt jelenti, hogy végre megtekinthetik kedvenceiket a friss, 2025/26-os megjelenésben, lezárva ezzel a váratlanul frusztráló időszakot.