Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Váratlan módszerrel toboroz katonákat Amerika, de még be is jöhet

Váratlan módszerrel toboroz katonákat Amerika, de még be is jöhet

Váratlan módszerrel toboroz katonákat Amerika, de még be is jöhet
The White Hous/Daniel Torok

Az Egyesült Államok Hadserege az utóbbi években egyre inkább a közösségi médiára és az influencerekre támaszkodik toborzási stratégiájában, ami nemcsak figyelmet, hanem kritikát is kiváltott.

A legismertebb példa Steven Kelly, egy civil közösségi média személyiség, aki több mint 1,3 millió Instagram-követővel rendelkezik. 2025 júliusában Kelly egy együttműködés részeként olyan képeket tett közzé, amelyeken az alapfokú katonai kiképzés során viseli az amerikai hadsereg harci egyenruháját.

A cikk a videó után folytatódik

A hadsereg célja, hogy a fiatalabb generációkhoz is eljusson az üzenet, és az influencerek erejét kihasználva mutassa be a katonai szolgálat lehetőségeit. A toborzással foglalkozó Madison Bonzo így nyilatkozott a The Guardiannek:

„Ezek az együttműködések növelik a hadsereg láthatóságát, tudatosítják a lehetőségeket azokban, akik eddig nem hallottak róluk, és egyedi, kreatív módon mutatják be a katonai szolgálat lehetőségeit. Azáltal, hogy az influencerek valós katonákkal együtt vesznek részt élményalapú hadsereg-gyakorlatokon, első kézből szereznek betekintést a katonai életbe és a katonai szolgálat lehetőségeibe” – tette hozzá Bonzo.

Kelly posztja vegyes reakciókat váltott ki: egyes kommentelők dicsérték az együttműködést, míg mások propagandának és ízléstelennek minősítették azt. Egy hozzászóló így fogalmazott: „A gazdagok befolyásolják a szegényeket, hogy olyan dolgokat tegyenek, amiket nem akarnak. Ez adja a Lázadókat. Ez adja az Osztályharcokat.”

A kritika kapcsán Robert Kozinets, a Dél-Kaliforniai Egyetem professzora a Guardiannek elmondta: „Már hozzászoktunk ahhoz, hogy a hírességek vagy ismert személyiségek bizonyos termékeket népszerűsítenek,” és hozzátette: „Nem kell Disneylandben élned ahhoz, hogy kritikát írj Disneylandről.”

Az influencerek bevonása a toborzásba azért is fontos, mert az elmúlt években a jelentkezések elmaradtak a kitűzött céloktól. Ugyanakkor a hadsereg júniusban közölte, hogy 2025 pénzügyi évére kitűzött 61 000 új jelentkezői célt már a negyedik hónap vége előtt túlszárnyalták. Ez az idei cél 10%-kal magasabb volt a 2024-es pénzügyi év 55 000 fős tervénél, jelezve a katonai szolgálat iránti növekvő érdeklődést. Az átlagos napi szerződések száma akár 56%-kal is meghaladta az előző év azonos időszakát, ami 2014 óta ritkaságnak számít.

Kiemelendő továbbá, hogy a női toborzások minden szolgálati ágazatban jelentősen növekedtek: az idei pénzügyi év eddig 7 260 fővel több női jelentkezőt regisztrált a tavalyi hasonló időszakhoz képest (16 725-ről 23 985-re), a Pentagon adatai szerint, melyeket a Fox News Digital is látott.

Ez a fajta toborzási stratégia rávilágít arra, hogy a Hhadsereg egyre kreatívabb módszerekkel igyekszik elérni a fiatalokat, miközben a közösségi média kulturális és marketingereje egyre meghatározóbb szerepet kap a katonai élet bemutatásában.