Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

PC

Itt a Gmail nagy újítása – végre egy gombnyomással leiratkozhatunk a hírlevelekről

Itt a Gmail nagy újítása – végre egy gombnyomással leiratkozhatunk a hírlevelekről

Itt a Gmail nagy újítása – végre egy gombnyomással leiratkozhatunk a hírlevelekről
Shutterstock

A Gmail felhasználók számára világszerte új korszak kezdődhet az elektronikus levelezés terén, ugyanis a Google hivatalosan is bejelentette, immár mindenki számára elérhetővé vált az a régóta várt funkció, ami lehetővé teszi a hírlevelek egyszerűbb és gyorsabb kezelését.

Az új „Feliratkozások kezelése” nevű eszköz már nemcsak az Android- és iOS-alkalmazásokban, hanem a webes felületen is megjelent. Korábban a leiratkozás lehetősége ugyan létezett a Gmailben, ám ez csupán az egyes e-maileken belül volt elérhető, és minden egyes hírlevélnél külön kellett megtenni a szükséges lépéseket.

A cikk a videó után folytatódik

Ez a folyamat sokak számára túl bonyolult vagy időigényes volt, így a postafiókok gyorsan elárasztódtak el nem olvasott promóciós tartalmakkal és marketinglevelekkel. Az Android Authority azt írja, új rendszer célja, hogy a felhasználók néhány kattintással egyszerűen és átláthatóan tudják megszüntetni az aktív hírlevél-feliratkozásokat.

Az alkalmazás bal felső sarkában található három vízszintes csíkot (más néven „hamburgermenüt”) megnyitva mostantól megjelenik a „Feliratkozások kezelése” menüpont. Erre kattintva egy dedikált oldalra jutunk, ahol a Gmail listázza az összes olyan küldőt, amelyektől rendszeresen érkeznek levelek – ráadásul az üzenetek gyakorisága alapján rendezetten.

Nagyon hasznos az új funckió

A Google hivatalos blogbejegyzésében megerősítette a szélesebb körű bevezetést, és kiemelte, hogy:
„Az új funkció lehetővé teszi, hogy a legtöbb küldőtől egyetlen gombnyomással leiratkozzanak a felhasználók, amennyiben azok megfelelnek a Google tömeges e-mailküldési előírásainak.”

Ez a fejlesztés nemcsak kényelmi, hanem adatbiztonsági szempontból is jelentős előrelépés, mivel a nem együttműködő, szabályokat megszegő küldők esetén a rendszer automatikusan spamként jelöli az ilyen leveleket. A Google így nemcsak egyszerűsíti a felhasználói élményt, hanem aktívan fellép a kéretlen levelek terjedése ellen is.

Bár a Google nem nevezte meg pontosan, hogy mely országokban indult el elsőként az újítás, annyi biztos, hogy nem csak a vállalati előfizetők (Google Workspace) élvezhetik az előnyeit. A funkció fokozatosan válik elérhetővé minden Gmail-felhasználó számára, platformtól függetlenül, legyen szó mobilalkalmazásról vagy a böngészős verzióról.