Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Debrecenben rajtolt el az Auchan helyi beszállítói programja

Debrecenben rajtolt el az Auchan helyi beszállítói programja

Debrecenben rajtolt el az Auchan helyi beszállítói programja
Shutterstock

Nagy bejelentést tett az Auchan!

Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország Kft. a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel együttműködve, a kezdeményezést pedig a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) is támogatja – jelentették be csütörtökön a szervezők a programindító sajtótájékoztatón.

A cikk a videó után folytatódik

Nagy Attila, az Auchan értékesítési igazgatója kiemelte, céljuk, hogy az áruházaikhoz közeli termelők és főként kis- és középvállalkozások termékei helyet kaphassanak az áruházak polcain. Hangsúlyozta, jelenleg egy-egy áruházuk nagyjából 300 millió forint értékben szerez be árut helyi termelőktől, és ezt szeretnék a következő időszakban a hatszorosára-nyolcszorosára emelni.

Nagy Attila elmondta azt is, hogy az Auchan üzleteiben körülbelül 46 ezer termék érhető el, ennek fele élelmiszer, amelynek 86 százaléka Magyarországon készült. A csaknem hatezer, Magyar termék védjeggyel ellátott árucikkből 1200 található meg áruházaikban, ezek között pedig 126 saját márkás termék is van. Utóbbiakat a most elindított programmal szeretnék tovább erősíteni, hogy a kistermelők idővel akár országos beszállítókká is válhassanak. Az eseményen mintegy ötven környékbeli termelő is részt vett a számukra szervezett beszállítói fórumon.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy 260 partnercéggel dolgoznak együtt, amelyek összesen 4500 milliárd forintos árbevétellel és 48 ezer munkavállalóval rendelkeznek. Ezek a vállalatok állítanak elő hatezer védjegyes terméket, melyek – egy ezer fős kutatás szerint – rendkívül népszerűek a fogyasztók körében. A megkérdezettek több mint 90 százaléka ismeri és keresi a védjegyes árut, melynek feltétele a magyar alapanyag, a megbízható és ellenőrzött minőség, valamint a magyar munkaerő – fűzte hozzá Benedek Eszter.

Papp Zsolt, a NAK elnöke hangsúlyozta: a helyi termelők és a kiskereskedelem együttműködését ösztönző programot azért támogatják, mert ezzel új piacok nyílnak meg a hazai gazdák előtt, és a vásárlók is megismerkedhetnek a helyi ízekkel. A NAK kampányának célja, hogy a magyar agrárium minőségi alapanyagokkal szolgálja ki a hazai és a határon túli fogyasztókat.

A program indulása kapcsán Nagy Attila hozzátette: a 5400 dolgozót foglalkoztató Auchan Magyarország Kft. tavalyi értékesítési nettó árbevétele 366,312 milliárd forint volt, míg a megelőző évben 368,639 milliárd. Az adózott eredményük pedig 2023-ban 6,894 milliárd forintra nőtt a korábbi 586 millió forintról.