A Jézuska helyett már a TikToknak írják kívánságlistájukat a gyerekek
Bizarr szokás terjed, elsőre viccesnek tűnik, ám valójában nagyon is káros.
Milliók pörgetik folyamatosan a TikTokot, a rövid tartalmak miatt mindenkinek csak pár másodperce van kitűnni, így nem meglepő módon a megbotránkoztató tartalmakkal is próbálkoznak a közösségi platform használói.
Ilyen polgárpukkasztó kontent az is, amikor a gyerekek karácsonyi kívánságlistájukat sorolják a rövid videókban, ezzel nyomást gyakorolva a szülőkre. Aztán ha nem kapják meg az ajándékaikat, szintén TikTokon panaszkodnak a követőiknek.
Ezek sokszor irreális óhajok, és nagyon sokszor feltűnnek benne az éppen aktuális fogyasztói trendek, a túlreklámozott kacatok, amikre egyébként semmi szüksége a gyerekeknek – írja a Cybernews.
Az ajándékozás valódi lényege pedig teljesen elveszik ebben a közösségi média által vezérelt kívánságcunamiban. Az ünnep varázsa, és a szeretetet jelképező ajándékok emiatt egyre kevésbé vannak jelen.
Arról nem is szólva, hogy a cégek is kihasználják ezeket, hiszen egy-egy felfuttatott trend hatására óriási pénzeket kaszálhatnak, ehhez pedig elég „megvenniük” az influenszereket, és máris milliók szeretnék ugyanazokat a termékeket, amiket a legnépszerűbb véleményvezérek reklámoznak.