Rövidesen kipróbálhatjuk az X mesterséges intelligenciáját?
Bemutatása óta csak a prémium felhasználók férhettek hozzá az X-en a platform chatbotjához, a cég azonban már teszteli a szélesebb körű bevezetést is.
Tavaly novemberben mutatta be Elon Musk az X mesterséges intelligencián alapuló chatbotját, az xAI Grokot. A szolgáltatásról gyorsan kiderült, hogy a prémium előfizetőknek szánják, így azt csak havi 5650 forintért cserébe lehet használni. Ám úgy tűnik, ez rövidesen változni fog: az elmúlt napokban több alkalmazáskutató arról számolt be, hogy bizonyos régiókban elérhetővé vált a Grok az ingyenes felhasználók számára is.
A HVG a TechCrunch-ra hivatkozva azt írja, ez Új-Zélandon valóban így is van, de arra is fény derült, hogy a használatának egyelőre vannak korlátai: a Grok-2-vel két óránként 10 lekérdezést lehet csak végezni, a Grok-2 mini modellel pedig két óránként 20-at. Képek generálására egy napon csak háromszor lehet használni a mesterséges intelligenciát. További megkötés, hogy aki nem Premium-előfizető az X-en, annak a fiókja is legyen már legalább hét napos, és legyen mellé rendelve egy telefonszám is – részletezik.
Azzal, hogy az X megnyitja a chabotját az ingyenes felhasználók előtt, valószínűleg a felhasználói bázisát szeretné növelni, na meg persze azt a tempót, amivel maga a rendszer is tanulhat a lekérdezéseknek köszönhetően – jegyzik meg a cikkben. Korábban egyébként arról is beszámoltunk, hogy Kína új AI-technológiákkal száll be a globális technológiai versenybe: egy vezető kínai vállalat mutatta be legújabb AI-alapú alkalmazásait, melyek a bemutatók alapján felvehetik a versenyt népszerű versenytársaikkal.
Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy miután számos ellenőrzés és kritika érte, a Meta látványosan ügyel a tinédzserek mentális egészségére: a legújabb tervek szerint mesterséges intelligencia segítségével azonosítanák az Instagramon, hogy mely fiatal felhasználók hazudnak a korukról, akiket pedig lebuktatnak, azoknál automatikusan bekapcsolják a szigorúbb adatvédelmi beállításokat. A Meta ifjúsági és társadalmi hatásért felelős termékmenedzsment igazgatója szerint ehhez a Meta egy saját fejlesztésű szoftvereszközt használ majd.