Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
353,99 Ft
Euró
394,10 Ft
Font
469,18 Ft
Bitcoin
62,956 $

A magyar kormánynak nem tetszik, hogy nem folyik be adó a Temu-rendelésekből, komoly lépéseket terveznek

Nagy Márton állítása szerint 100 milliárd forint hiányzik a költségvetésből emiatt.

...svg content...Fotó: MTI/Kovács Tamás
Gazdaság

Takács Petra

Szerkesztő

A magyar vásárlók védelme érdekében több hazai versenyképes webshopra és egy erősebb, a digitalizációhoz alkalmazkodó fogyasztóvédelemre van szükség – emelte ki Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Gazdasági Versenyhivatal Digitális Fogyasztóvédelem 2024 című konferenciáján Budapesten. Elmondása szerint a kormány jelenleg is a fogyasztóvédelmi intézményrendszer megerősítésén dolgozik, hogy biztosítsa a magyar családok anyagi biztonságát és egészségét.

A miniszter hangsúlyozta, a kormány szigorúan fellép a jogsértő vállalkozásokkal szemben, különös tekintettel arra, hogy a hazai és külföldi webshopok között egyenlő erőviszonyokat kell teremteni. A kiszabható bírságok mértéke márciustól tovább nőtt, és a hatóságoknak immár lehetőségük van honlapok blokkolására is. Kiemelte, a lépés nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az e-kereskedelemben aktív fogyasztóvédelem megerősödjön.

Nagy Márton kitért az Európai Unióban folyó vizsgálatokra is, melyek többek között a kínai webshopok, például a Temu működését érintik. Felmerült a vámmentesség eltörlése is a 150 euró alatti áruk esetében, amit számos szakmai szervezet támogat. Közölte, a külföldi webshopok árképzése sok esetben azért alacsonyabb, mert nem fizetnek áfát, ami állítása szerint a költségvetésből éves szinten körülbelül 100 milliárd forintos kiesést jelent.

Az MTI közlése szerint a miniszter kiemelte, a hazai kiskereskedelem szempontjából a külföldi webshopok terjeszkedése jelentős kihívás, különösen, hogy a magyar vásárlók egyre gyakrabban tapasztalnak problémákat az internetes rendelések során. A kormány tervezi a kis- és középvállalkozások digitalizációjának és innovációjának támogatását, hogy versenyképesebbé tegye a hazai szereplőket, például a webshopok fejlesztésén vagy a közösségi média elérhetőség javításán keresztül.

A fogyasztóvédelmi ellenőrzések folyamatosak, az év első felében 236 vizsgálatot tartottak az e-kereskedelemben, melyekből 183 esetben találtak jogsértést. A versenyhivatal elnöke, Rigó Csaba Balázs szerint a verseny a legjobb fogyasztóvédelem, azonban fontos, hogy a piaci szereplők tiszteletben tartsák a fogyasztók érdekeit. Megjegyezte, a digitális térben egyre több új kihívás jelenik meg, beleértve a mesterséges intelligencia használatát is, melyek további kockázatokat rejtenek a vásárlók számára.