Lázár János a MÁV-ról: 30 év hátrányunk van, de nekiállunk
Lázár János őszintén hisz abban, hogy ledolgozhatják a 30 év hátrányukat, és nekiállnak az újratervezésnek.
Lázár János miniszter fontos bejelentést tett, miszerint ugyan nem tudják varázsütésre megújítani a MÁV járműparkját és a pályát sem tudják egyik pillanatról kicserélni, képesek idővel ledolgozni a 30 éves hátrányukat.
„A MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudjuk varázsütésre megújítani – 30 év hátrányunk van, de nekiállunk. Közel 850 milliárd forintból mintegy félezer kilométernyi sínt újítunk fel, újraindítjuk a hazai IC-kocsik gyártását és jó minőségű használt járműveket szerzünk be.” – írta a Facebook oldalán Lázár János.
Vannak dolgok, amiket rövid idő alatt is meg lehet változtatni, ilyen például az utasokhoz való hozzáállás. Másképpen fognak közelíteni az utasok felé, mely egyúttal az egyik legfontosabb lépés a MÁV részéről.
„Amit viszont rövid idő alatt meg lehet változtatni, az az utasokhoz való hozzáállás: az utasok érdemi segítése és támogatása azokban a nehéz helyzetekben, amiket a megörökölt flotta- és infrastruktúra-állapotok okoznak.”
Sok változás várható
Lázár János megfogalmazta, pontosan ez az, amit elsőként vár el a MÁV-csoport új vezetésétől, akiket már be is mutatott a hétfői találkozó alkalmával a vállalati igazgatóságnak és felügyelőbizottságának, valamint az érdekképviseleti vezetőknek.
„Ezt várom el elsőként a MÁV-csoport új vezetésétől, amelyet a hétfő reggeli találkozásunk alkalmával mutattam be a vállalat igazgatóságának és felügyelőbizottságának, illetve az érdekképviseleti vezetőknek.”
Egyértelművé tette, hogy a magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatják önjelölt és frusztrált közlekedési szakértőkre. Ezzel nyilván elsősorban Vitézy Dávidra utalt, akivel finoman sincs jó kapcsolata, miután a volt főpolgármester minden nap kritikákat fogalmaz meg vele szemben.
„A zártkörű megbeszélésen azt is egyértelművé tettem, hogy a magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre. Azt is elvárom a MÁV-csoport új vezetőitől, hogy személyesen vegyenek részt a MÁV-ról – eddig azonban jószerint a MÁV nélkül – zajló vitákban. Van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat.”