Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Fogyasztóvédelmi eljárást indít két nagy légitársaság ellen az igazságügyi miniszter

Az igazságügyi miniszter vizsgálatot kezdeményezett a Ryanair és a Wizz Air ellen a nyári járatkésések- és törlések miatt.

...svg content...Fotó: Wizz Air / Illusztráció
Belföld

Kiss László

Szerkesztő

Az Igazságügyi Minisztérium (IM) csütörtöki közleménye szerint Tuzson Bence igazságügyi miniszter az elmúlt időszakban tapasztalt szélsőséges járatkésések és járattörlések újabb fogyasztóvédelmi vizsgálatokat rendelt el két jelentős légitársaság, a Ryanair és a Wizz Air ellen.

A minisztérium tájékoztatása alapján a most elrendelt nyolc új vizsgálattal együtt összesen tizenegy eljárás van folyamatban. A vizsgálatok célja, hogy ellenőrizzék, a légitársaságok betartják-e az utasok jogaira vonatkozó előírásokat. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Tuzson Bence miniszter a közleményben hangsúlyozta: „Tűrhetetlen az a gyakorlat, amit a légitársaságok alkalmaznak. Éppen ezért nyolc új fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítottam el, összesen pedig már tizenegy van folyamatban. Véget kell vetni annak, hogy a légitársaságok semmibe veszik az utasok kényelmét és jogait, és adott esetben családok jól megérdemelt pihenését tegyék tönkre. Az utasok nem lehetnek kiszolgáltatottak, a jogszabályokat be kell tartani. Ha a légitársaságok nem tesznek eleget jogi kötelezettségeiknek, súlyos fogyasztóvédelmi bírságra számíthatnak.”

A vizsgálat során a hatóság ellenőrzi, hogy a légitársaságok megfelelően tájékoztatták-e az utasokat, biztosították-e az átfoglalás vagy a jegyár-visszatérítés lehetőségét, valamint gondoskodtak-e az utasok ellátásáról. Ez utóbbi magában foglalja az étkezést, frissítőket, szükség esetén éjszakai szállást és reptéri transzfert, valamint kommunikációs lehetőségeket.

Az IM közleménye kitér arra is, hogy bizonyos esetekben a légitársaságoknak a járat hosszától függően 250, 400 vagy 600 eurós kártalanítást kell fizetniük az utasoknak.

A miniszter szerint az is probléma, hogy a légitársaságok túlfeszített menetrendjei miatt egy reggeli járat késése a nap végére akár többórás csúszást is eredményezhet, ami nemcsak az utasoknak, de a repterek üzemeltetőinek is kihívást jelent.