Vizsgálatot indított a GVH a Lidl árképzési gyakorlata miatt
A Gazdasági Versenyhivatal feltételezett megtévesztő reklámozás miatt eljárást kezdeményezett a Lidl Magyarország ellen.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. ellen. A vizsgálat középpontjában a vállalat „az alacsony árak bajnoka” szlogenje áll, amelyet 2023. november 4-től kezdve használt kommunikációjában.
A GVH álláspontja szerint ez a kijelentés azt sugallhatja a fogyasztóknak, hogy a Lidl kínálata általánosságban olcsóbb, mint bármely más magyarországi áruházláncé. A hatóság aggályosnak tartja, hogy állításainak alátámasztására a vállalat állítólagosan az online Árfigyelő rendszer adatait használta fel önkényesen összeállított napi kosárérték alapján.
A versenyhatóság hangsúlyozza, hogy a piacelsőségi állítások jelentős befolyással bírnak a fogyasztói döntésekre. A GVH Versenytanácsának álláspontja és a bírósági gyakorlat szerint ilyen kijelentéseket csak akkor lehet jogszerűen tenni, ha a vállalkozás rendelkezik azt alátámasztó, objektív és átfogó adatokkal a hirdetés közzétételekor.
Az Árfigyelő rendszer, amelyet a GVH 2023. július 1-jén indított el, 78 termékkategóriában teszi lehetővé a napi árak összehasonlítását. A rendszer célja, hogy segítse a fogyasztókat a tudatos vásárlói döntések meghozatalában, ám az Árfigyelő adatainak önkényes felhasználása a reklámokban félrevezetheti a vásárlókat.
Csatlakozz a Liner.hu szerkesztői csapatához!
Fontos megemlíteni, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti automatikusan, hogy a Lidl jogsértést követett el, az eljárás célja a tények tisztázása és a feltételezett jogsértés vizsgálata. Az eljárás lefolytatására három hónap áll rendelkezésre, amely indokolt esetben kétszer, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.