Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Vitézy Dávidnak nagyon nem tetszik Lázár János ötlete

Vitézy Dávid ismét azt kezdte el bizonygatni, hogy tévút Lázár János debreceni terve az új közlekedési múzeummal.

...svg content...Fotó: Facebook/Vitézy Dávid
Belpolitika
Author image

Hujber Dávid

Szerkesztő

Lázár János, aki egy friss interjúban arról is beszélt, a politikában kívül talán másban is szívesen kipróbálná magát, többek között az új közlekedési múzeum megépítésén is dolgozik, ami azonban már nem Budapesten kapna helyet.

Debrecen a célpont, közel a BMW-gyárhoz, ami nem tetszik Vitézy Dávidnak. A főpolgármester-jelölt érveket hozott fel arra vonatkozólag, hogy szerinte Lázár terve nem működőképes, és azt el kellene vetni. Egyáltalán nem ért egyet a tervvel, és szerinte Budapest az a helyszín, ahol helyet kell kapnia a múzeumnak. Soron kívül Európa Tanács: rendszeresen bántalmazzák a fogvatartottakat a tiszalöki börtönben

„5 érv arra, miért teljes tévút, hogy Lázár János a térképen jelzett Debrecen melletti külterületre költöztetné a Közlekedési Múzeumot: 1. Budapesten és vonzáskörzetében él az ország lakosságának egyharmada, a nemzetközi turizmus is itt összpontosul. Messze itt van a legnagyobb közvetlenül elérhető közönség Magyarországon egy XXI. századi, a múltról és a jövőről egyaránt beszélő, világszínvonalú Közlekedési Múzeumnak. Debrecenben a közvetlenül elérhető lakosság és turizmus is kevesebb, mint a tizede a budapestinek.”

Vitézy nem akarja Debrecent

Vitézy szerint a terület már eleve messze, 10 kilométerre van Debrecen szívétől, ami egy iskolás csoport számára 7-10 órás utazást is jelenthet, ha Zalaegerszegről vagy Szombathelyről vágnak neki a távnak. „2. Budapest közlekedési szempontból az ország közepe, Nyugat- és Kelet-Magyarországról egyaránt jól megközelíthető, az ország a központi régión kívül élő kétharmada számára a legkönnyebben elérhető helyszín. Egy, Debrecentől is tíz kilométerre fekvő kies szántóföld az autópálya-csomópont mellett Nyugat-Magyarországról, Zalaegerszegről vagy Szombathelyről akár 7-10 óra utazás is lehet egy iskolás csoportnak.”

Csatlakozz a Liner.hu szerkesztői csapatához!

„3. A Közlekedési Múzeumot minden Budapesthez köti: a szakmai és muzeológiai stáb, az egyetemi háttér, az intézmény 125 éves fővárosi története és lássuk be, a magyar közlekedéstörténet legfontosabb történetei is a kisföldalattitól a villamosokig, a Csepeltől az Ikarusig, Széchenyitől Ganz Ábrahámig.” – írt a Facebook oldalán.

Úgy érzi, Kőbányán jó helye lenne a múzeumnak, ahol egy autentikus és látványos vasúti csarnokban terülhetne el a Népliget mellett. Ez gyorsan és könnyen megközelíthető, és rengeteg embert érhetnének el általa. „4. Ez a kormány volt az, amelyik szerintem helyesen úgy döntött: ha már a Közlekedési Múzeum a Városligetben bezárt, akkor egy méltó új otthont kapjon Kőbányán, az Északi Járműjavítóban, ami egy autentikus és gyönyörű vasúti csarnok a Népliget mellett. Súlyos és megmagyarázhatatlan károkozás ezt az elvégzett munkát kidobni a kukába, nem csak a tervekre és a terület előkészítésére elköltött mintegy 8 milliárd forint miatt, de sok száz kiváló szakember sok éves munkája miatt is. Személyes garanciát vállalok rá, hogy minden egyes forintért megdolgoztak a mérnökök, tervezők, kiállítástervezők. Világszínvonalú terv született, ami önmagában is turisztikai vonzerőt képezne.”

„5. A kiválasztott helyszín még Debrecenbe költöztetés esetén is abszurd volna: egy, minden városi szövettől távoli, gyalogosan és tömegközlekedéssel megközelíthetetlen területen nem lehet XXI. századi múzeumot csinálni, ez teljesen nyilvánvaló.”