Reagált a Bankszövetség az Apple általi tömeges levonásokra
A Magyar Bankszövetség szerint ügyféladatok nem kerültek veszélybe az App Store hibája kapcsán.
A Magyar Bankszövetség közleményt adott ki az App Store-t érintő technikai probléma kapcsán, amely számos felhasználó bankszámláján okozott nem kívánt terheléseket. A szervezet megerősítette, hogy a bankszektor gyorsan reagált az ügyfelek jelzéseire, és azonnal felvette a kapcsolatot az érintett szolgáltatóval.
A Bankszövetség tájékoztatása szerint a hibás tranzakciók kizárólag olyan előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak, amelyeket a felhasználók korábban már létrehoztak vagy jelenleg is aktívak, a rendszer azonban egy technikai hiba miatt ismétlődő terheléseket eredményezett. Fontos kiemelni, hogy a fizikai üzletekben történt vásárlások és a készpénzfelvételek nem érintettek.
Az Apple biztosította a bankszektort, hogy nem történt adatszivárgás vagy visszaélés az ügyféladatokkal, a vállalat ugyanis közölte, hogy semmi arra utaló jelet nem találtak, hogy az ügyféladatok veszélybe kerültek volna.
A technológiai óriás már megkezdte a tévesen terhelt összegek visszatérítését, és továbbra is fogadja az ügyfelek megkereséseit az üggyel kapcsolatban. A Bankszövetség hangsúlyozta, hogy a magyar bankszektor közvetítő szerepet vállal a helyzet rendezésében, és szorosan együttműködik az Apple-lel a probléma mihamarabbi megoldása érdekében.
NE HAGYD KI
Az Apple még szerdán okozott kellemetlenséget számos magyar felhasználójának, de vannak, akiktől még csütörtökön is levont olyan összegeket, amelyek már nem létező előfizetésekhez kapcsolódtak. A felhasználók tömegével kezdték jelezni a problémát a bankoknak, akik az esetek többségében a kártya letiltását javasolták számukra.