Reagált a Bankszövetség az Apple általi tömeges levonásokra
A Magyar Bankszövetség szerint ügyféladatok nem kerültek veszélybe az App Store hibája kapcsán.
A Magyar Bankszövetség közleményt adott ki az App Store-t érintő technikai probléma kapcsán, amely számos felhasználó bankszámláján okozott nem kívánt terheléseket. A szervezet megerősítette, hogy a bankszektor gyorsan reagált az ügyfelek jelzéseire, és azonnal felvette a kapcsolatot az érintett szolgáltatóval.
A Bankszövetség tájékoztatása szerint a hibás tranzakciók kizárólag olyan előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak, amelyeket a felhasználók korábban már létrehoztak vagy jelenleg is aktívak, a rendszer azonban egy technikai hiba miatt ismétlődő terheléseket eredményezett. Fontos kiemelni, hogy a fizikai üzletekben történt vásárlások és a készpénzfelvételek nem érintettek.
Az Apple biztosította a bankszektort, hogy nem történt adatszivárgás vagy visszaélés az ügyféladatokkal, a vállalat ugyanis közölte, hogy semmi arra utaló jelet nem találtak, hogy az ügyféladatok veszélybe kerültek volna.
A technológiai óriás már megkezdte a tévesen terhelt összegek visszatérítését, és továbbra is fogadja az ügyfelek megkereséseit az üggyel kapcsolatban. A Bankszövetség hangsúlyozta, hogy a magyar bankszektor közvetítő szerepet vállal a helyzet rendezésében, és szorosan együttműködik az Apple-lel a probléma mihamarabbi megoldása érdekében.
Az Apple még szerdán okozott kellemetlenséget számos magyar felhasználójának, de vannak, akiktől még csütörtökön is levont olyan összegeket, amelyek már nem létező előfizetésekhez kapcsolódtak. A felhasználók tömegével kezdték jelezni a problémát a bankoknak, akik az esetek többségében a kártya letiltását javasolták számukra.