Megőrülnek az emberek a német válogatott rózsaszín mezéért
Az új rózsaszín vendégmez rekordértékesítést ér el a német válogatott történetében.
A német labdarúgó-válogatott legújabb, rózsaszín-bíbor vendégmeze váratlan sikert aratott a szurkolók körében. Az Adidas által gyártott mez, amely kezdetben megosztotta a közvéleményt, mára a német válogatott történetének legkeresettebb idegenbeli mezévé vált.
Oliver Brüggen, az Adidas szóvivője a Német Sajtóügynökségnek nyilatkozva megerősítette: „A rózsaszín mez a legkelendőbb idegenbeli mez a DFB összes mezének történetében.” A mez debütálására a hazai rendezésű Európa-bajnokság második csoportmérkőzésén, a Magyarország elleni stuttgarti mérkőzésen került sor.
A szurkolók különösen nagy érdeklődést mutatnak a Bajnokok Ligája-győztes Toni Kroos 8-as mezszámával ellátott változat iránt. Bernd Neuendorf, a Német Labdarúgó Szövetség elnöke a mez népszerűségét annak divatosságával magyarázta: „Szerintem az embereknek egyszerűen azért tetszik, mert divatos. A színválasztást semmiképpen sem szabad túlértelmezni.”
A rózsaszín mez nemcsak a szurkolók, hanem a közéleti személyiségek körében is népszerűvé vált. Robert Habeck szövetségi gazdasági miniszter például a Skócia elleni nyitómeccs előtt viselte a mezt egy közzétett videóban.
Az Adidas egyelőre nem közölt pontos adatokat az eladott mezek számáról, de Brüggen elmondása szerint örömmel tapasztalják az Európa-bajnokság iránti növekvő lelkesedést és a német mezek iránti továbbra is nagy keresletet.