Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Kiderült, mennyi magyar háztartásban van jelenleg klíma

Akik ilyen eszközt vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket.

...svg content...Fotó: Pixabay
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Hisense friss reprezentatív kutatásának eredményei alapján a magyarok 67%-ának nincs otthon klímája, amelynek oka elsősorban a készülékek ára. De a felmérés arra is rávilágít, hogy a legtöbb otthon alkalmas lenne a klímák beszerelésére, ugyanis a válaszadók mindössze 11%-a jelezte, hogy nem lehet megfelelően beszerelni a klímát az otthonába. A nyári forróságban a háztartások 58%-a ventilátorral próbál hűteni, minden negyedik válaszadó pedig a szellőztetésre esküszik, többen viszont a hagyományosabb módszereket alkalmazzák (felmosás, nedves ruha párologtatása).

Emellett a klímával rendelkezők nagyobb része (62%-a) fűtésre is használja a készüléket, mindez egyértelműen megfigyelhető a nők és a középkorúak körében. Meglepő viszont, hogy a fűtési funkciót a községben élők különösen nagy arányban használják (77%), ugyanakkor csak tízből hárman tudják elképzelni, hogy a klíma legyen az elsődleges fűtési eszköz: a fiatalabbak nagyobb arányban gondolják ezt (37%), az idősebbek viszont inkább kiegészítésnek látják – írja a Portfolio a kutatás eredményeire hivatkozva. Soron kívül Helyszíni fotókon, ahogy megérkezik a Kossuth térre az Ország Karácsonyfája

Ha a fűtésünket szeretnénk így megoldani, akkor érdemes kifejezetten fűtésre tervezett készüléket választani – teszik hozzá. Ezek 25-30%-kal drágábbak, mint a nem elsődlegesen fűtésre készült modellek, ugyanis ezek a típusok jellemzően nagyobb méretűek és nagyobb hőcserélő felülettel rendelkeznek. De a kutatás arra is rámutatott, hogy akinek már van klímája vagy tervezi a vásárlást, annak a legfontosabb tényező az ár: a válaszadók 70%-a ez alapján hozza meg a végső döntést. Viszont vannak más dolgok is, amik fontosak ebből a szempontból.

Ilyen a készülék energiafogyasztása is, míg harmadik helyre a garanciafeltételek került, amit a márka követett. A dizájn nem olyan lényeges a magyaroknak, a nőknek viszont fontos a szerelő véleménye: minden ötödik nő úgy nyilatkozott, hogy a szerelő ajánlására választ klímakészüléket. Ez az arány van, ahol erősebb: minden harmadik 60 évnél idősebb dönt a szerelő javaslata alapján – derül ki az eredményekből. Korábban egyébként azt is megírtuk, mire érdemes odafigyelnie annak, aki nem a termosztát letekerésével szeretne spórolni.

Egy átlagos magyar családi ház esetében ugyanis sok hő távozhat a falakon, a tetőn, a nyílászárókon és a padlón keresztül, így itt érdemes változtatásokat eszközölni. Illetve arra is kitértünk, hogy a Sony póló alatt viselhető klímája segíthet átvészelni a perzselő és hideg napokat, amely hamarosan nemzetközileg is elérhetővé válik. Egészen pontosan a REON POCKET 5 nevű eszközről van szó, amelynek beállítása mobilappon át történik, de szenzoros adatok alapján teljesen automatán is működhet. A további részletekről ebben a cikkben írtunk.