A magyarok közel fele nem tudja beszerezni a megfelelő húsvéti sonkát
A magyarok fele úgy nyilatkozott, komoly kihívást jelent számukra a tökéletes húsvéti sonka beszerezése.
Az MTI a Pick megbízásából március elején készült reprezentatív kutatás alapján számolt be arról, hogy a magyarok közel felének (48 százalék) komoly kihívást jelent a megfelelő húsvéti sonka beszerzése: a megkérdezettek 68 százaléka számolt be arról, hogy a gondos előkészületek dacára korábban
- túl zsíros (30 százalék);
- a nem megfelelő ízű és fűszerezésű (28 százalék);
- száraz és rágós (23 százalék);
- vagy éppen túl sós (19 százalék) sonka került az asztalra;
- netán a sok munka dacára a sonka nyers maradt (10 százalék).
Annak érdekében, hogy a rizikót minimálisra csökkentsék, a döntés meghozatalakor fontos szempont a válaszadók 31 százaléka szerint, hogy a sonka magyar gyártótól származzon, 28 százalék csakis a megszokott, bevált márkát keresi, 29 százalék kimondottan az olyan hagyományos sonkákat keresi, amelyek hagyományos pácolású, bükkfán füstölt termékek. A Pick kutatási eredményeiből az is kiderült, hogy a vásárlók mindössze 11 százalékának számít kizárólag csak az ár.