Közzétett egy árlistát a Magyar Posta, amit a webshopoknak is fel kell tüntetniük
Mint írják, az alábbi díjak igénybevételéhez nem szükséges egyedi szerződést kötni a társasággal, elegendő egy űrlap kitöltésével regisztrálni.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a webshopoknak hamarosan a Magyar Posta logisztikai szolgáltatását is fel kell ajánlaniuk a vásárlóiknak: az ezzel kapcsolatos rendelet tavaly év végén jelent meg, s március 28-án lép életbe. Ám az egyelőre kérdéses, a szabályozás mit jelent majd a gyakorlatban, így a piac résztvevői sem tudják, pontosan mire számítsanak.
Mindenesetre a Magyar Posta a honlapján már közzétett egy árlistát, valamint egy tájékoztató is megjelent, amely a „webáruházi regisztráció” nevet viseli – szúrta ki az Infostart. Ebben az áll, hogy „Magyarország Kormánya döntött a postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet (Postai kormányrendelet) módosításáról, mely módosítás közvetlenül érinti az Ön üzleti tevékenységét is”.
Majd kifejtik: „A Postai kormányrendelet hivatkozott módosítása a Magyarország területére értékesítő kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozások számára előírja, hogy 2024. március 28-tól az általuk értékesített áruk kézbesítéséhez a honlapjukon választási lehetőségként tüntessék fel a Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatást is”.
Az árak kapcsán pedig így fogalmaznak: „Az Ön honlapján – egyedi szerződés eltérő rendelkezése hiányában – a társaságunk általános szerződési feltételekben alkalmazott alábbi árakat szükséges feltüntetni. Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db; háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db; háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db; háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db”.
Hozzáteszik, a fenti díjak igénybevételéhez nem szükséges egyedi szerződést kötni a társasággal, elegendő egy űrlap kitöltésével regisztrálni. A lap szerint már ez önmagában érdekes, de a következő mondat még inkább fejtörést okozhat a webshoposoknak: „Amennyiben az általános szerződési feltételeinkben meghatározott postai szolgáltatást veszi igénybe, abban az esetben az Ön vásárlója által megrendelt terméket nem áll módunkban az Ön telephelyén felvenni”. Míg a Telex további részleteket is ír a rendelet kapcsán.