Járatritkítások: a BKK-vezér elismerte, hibáztak az ügyben
Már az intézkedés hatályba lépésének napján komoly felháborodást és fennakadást okozott a járatritkítás, most pedig a BKK vezérigazgatója is megszólalt az ügyben.
Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója az ATV Híradójában ismerte el, hogy a vállalat hibázott a járatritkítások ügyében. Ahogy arról korábban is beszámoltunk, a BKK csütörtökön egy közleményben tájékoztatta utasait arról, hogy január 19-étől a hétfői és pénteki napokon csúcsidőben több sűrűn közlekedő járat menetrendjét is ritkítja.
A csütörtöki közleményben megosztották, az így felszabaduló erőforrásokat a közlekedésszervező teljes mértékben hálózati fejlesztésre fordítja, hozzátéve, hogy 2023-ban többek között a szakmai civil szervezetek részvételével zajló egyeztetések nyomán hozták meg a döntést. Az ATV Híradóban a járatritkítás és az azt követő felháborodás kapcsán Walter Katalin úgy fogalmazott:
Walter Katalin az ügy kapcsán azt is megjegyezte, hogy a kellemetlenségektől függetlenül marad az intézkedés. Mint ismert, a BKK csütörtöki közleménye alapján a vállalat január 19-étől, péntektől több járatának menetrendjét is a megváltozott utasforgalomhoz igazítja. Hétfőn és pénteken csúcsidőben azok a BKK-járatok, amelyek a mért utasforgalomhoz képest eddig sűrűbben, vagy több párhuzamos járattal együtt közlekedtek, legfeljebb 1-2 perccel ritkábban járnak.
A járatritkítás sokakban felháborodást keltett a fővárosban, Vitézy Dávid pedig a közösségi médiában közzétett bejegyzésében vette elő a BKK-t, posztjához pedig helyszíni fotókat is csatolt, melyeken látszott, a buszok rendkívül zsúfoltak voltak pénteken, sokan pedig nem is fértek fel, így meg kellett várniuk a következő járatot.