Palvin Barbi népszerűsége az egekbe szökött, amit mesés vagyona is tükröz
A szupermodell akár 20 milliót is kérhet egyetlen bejegyzésért a közösségi oldalán.
Immár 20,4 millió követővel rendelkezik Palvin Barbara, aki bár még csak 30 éves, modellkarrierjében a csúcsra jutott, és férjével, a színész Dylan Sprouse-szal közösen közel négymilliárd forintnyi vagyont tudhat a magáénak. Hazai viszonylatban szinte elképzelhetetlen, hogy valakinek ekkora követőtábora legyen, ugyanis a legnépszerűbb influenszerek sorában a második helyén álló Vajna Tímea ehhez képest „mindössze” 2,4 millió követővel büszkélkedhet. Őt követi a futballista Dzsudzsák Balázs 1,7 millió és a modell Vasvári Vivien a maga 1,1 milliónyi követőjével.
Az influenszerkedés pedig nagy üzlet, ezt bizonyítja az is, hogy egy-egy bejegyzéssel vagy Instagram-sztorival akár százezreket, sőt milliókat is kereshet az oldal birtokosa. Palvin Barbara egy posztjának értékét már néhány évvel ezelőtt is 14 millió forint fölötti összegre becsülték, ami magyar léptékkel mérve hihetetlen nagyságrend. A Blikk által megkérdezett közösségimédia-szakértő, Szabó András Csuti szerint ez az üzlet meglehetősen sokrétű, ám az íratlan szabály szerint egy poszt annyit ér, ahány követője van az adott oldalnak. Azaz a modell akár 20 milliót is kérhet egyetlen bejegyzésért.
„Általában az influenszerek akkora összegért raknak ki egy reklámposztot, ahány követőjük van. Itthon azért van ennek egy felső limitje, ami 4-500 ezer forint, ennél többet nem szoktak kérni a legtöbb követővel rendelkező influenszerek sem. Az Insta-sztorik ennek úgy a felét érik, a videók a poszt árában mozognak, de mondjuk egy Reels-videó már emeli az árat, ez a poszt értékénél 20-30 százalékkal drágább” – magyarázta. De az influenszerekkel foglalkozó Social Guru tulajdonosa arra is felhívta a figyelmet, hogy a Palvin oldalához hasonló kategóriákban már más léptékek szerint működnek a megállapodások.
„A 20 milliós követőszám hazai mértékkel szinte elképzelhetetlen. Ezek az oldalak általában kevesebb, de hosszabb távú együttműködésekkel mennek és az influenszerek alaposan megválogatják, milyen cégekkel dolgoznak együtt, hiszen fontos, hogy megőrizzék a hitelességüket. A számok mellett persze nem mindegy, hogy valaki pusztán csak influenszer-e vagy egyéb tevékenységéről is ismert a médiában. Itthoni viszonylatban ezt úgy tudnám szemléltetni, hogy Sebestyén Balázs például mindössze 455 ezer követővel rendelkezik, ám mégis az egyik legértékesebb influenszernek számít, mert nagyon jól cseng a neve, nehezen kapható a reklámokra, ráadásul minimális tevékenységgel éri el ezt a követőszámot” – tette hozzá.
Ezt követően Csuti azzal folytatta, Palvin Barbara oldalának az értékét aligha lehet felbecsülni, ám minden bizonnyal egy lakás vagy ház ára lenne az értéke. „Az oldala valószínűleg nagyon le van védve, hiszen nemcsak az anyagi értéke rúghat hatalmasra, hanem az eszmei értéke is. Ezeket az oldalakat ugyanis úgy működtetik az influenszerek és a hírességek, mintha egy albumba gyűjtenének képeket, amelyek sok esetben csak itt találhatóak meg. Éppen ezért hatalmas veszteség lenne számukra ezek elvesztése” – fogalmazott.