Teljesen ráfüggtek a YouTube-ra és a TikTok-ra a tinik
Többségük szinte minden nap látogatja a platformokat, és állandóan online van.
Minden ötödik 13 és 17 év közötti amerikai tini szinte állandó jelleggel használja a YouTube-ot és a TikTok-ot, a tizenévesek többsége pedig naponta ellátogat mindkét platformra, derült ki a Pew Research Center felméréséből, mely szerint továbbra is a YouTube a legnépszerűbb platform.
A videómegosztót tízből kilenc fiatal használja rendszeresen, ezt követi a TikTok, amit a tizenévesek 63%-a használ, melyet a Snapchat követ 60%-kal, majd az Instagram 59%-kal. Az arányok a 15 és 17 évesek közöttieknél további növekedést mutatnak a tanulmány szerint – írja a Cybernews.
A Facebookot használó tizenévesek aránya ugyanakkor a tíz évvel ezelőtti 71%-ról mára 33%-ra csökkent, a Twitter (újabb nevén X) pedig még jobban bezuhant, a 2013-as 33%-hoz képest mostanra már csak 20%-uk használja azt. Új szereplő a felmérésben a BeReal, amit a tinik 13%-a nyit meg rendszeresen.
A tizenévesek közül tízből heten naponta legalább egyszer használják vagy látogatják meg a YouTube-ot, míg 58%-uk napi rendszerességgel használja a TikTok-ot. A Snapchat és az Instagram esetében 50% volt a napi használat mutatója, a Facebooknál ez csupán 19%. Tízből kilenc tini minden nap használja az internetet, felük pedig „szinte állandóan online van”, ami 2015-höz képest duplázódást mutat.