Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21

AKTUÁLIS

Dollár
354,01 Ft
Euró
384,63 Ft
Font
452,14 Ft
Bitcoin
70,312 $

Meddig kell melegíteni a kocsit télen, mielőtt elindulunk? Itt a válasz

Vannak, akik akár 10 percig is képesek ott ülni az alapjáraton döcögő autóban, míg mások az indítás után egyből sebességbe váltanak és útnak indulnak. Ezek azonban hibás döntések, amelyekre magyarázat is van.

...svg content...Fotó: Pixabay
Észak-Amerika

Koós Alexandra

Szerkesztő

Kétségtelen, hogy télen senki sem szeret a szükségesnél több időt mozdulatlanul tölteni a hideg autóban, ám a járműtulajdonosoknak oda kell figyelniük arra, hogy megfelelően bemelegedjen az kocsi, mielőtt útnak indulnának vele. Vannak, akik ezt túlzásba viszik, és akár 10 percig is képesek ott ülni az alapjáraton döcögő autóban.

Mások azonban az indítás után egyből sebességbe váltanak, és útnak indulnak, holott ezek közül egyik sem jó döntés – írja a 24.hu a SlashGear cikkére hivatkozva. Ugyanis a 85 éve autók szerelésével foglalkozó Consumer Reports szervezet szerelője, John Ibbotson szerint az a legjobb, ha hideg időben 60 másodpercet hagyunk a motornak, mielőtt sebességbe váltanánk. Soron kívül Remek hírrel szolgált a BKK: elkészült a gyalogosátkelő az Astoriánál

Az American Automobile Association viszont úgy gondolja, még ennyi idő sem kell ehhez: a kulcs elfordítása után mindössze annyi időre van szükség, amennyi idő alatt becsatoljuk az öveinket. Erre a magyarázat az, hogy normál sebességgel való vezetés mellett hatékonyan be tud melegedni a motor.

Egyúttal felmerül a kérdés, vajon miért érdemes elkerülni a túl lassú indulást? Nos, az üresjáratás amellett, hogy az üzemanyag pazarlásához vezet, jobban megviseli a motort, mint a be- és kikapcsolás. Amikor egy autó üresjáratban van, egy óra alatt akár fél-háromnegyed liter üzemanyagot is képes elhasználni, ami éves szinten több ezer forintos többletköltséget is jelenthet.

A lap hozzáteszi, a megnövekedett költség mellett komoly környezeti károkat is okozhat az üresjárat. Az amerikai Energiaügyi Minisztérium becslése szerint az üresjáratból származó, évente körülbelül 22 milliárd liter üzemanyag pazarlása több mint 58 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást eredményez.