Beelőzte a YouTube a Netflixet az amerikai fiatalok körében
A korábban piacvezető Netflix népszerűsége némileg megcsappant.
A Piper Sandler által, a Z generáció körében végzett felmérés szerint a videós tartalmakat tekintve a YouTube a legnépszerűbbb a 15-16 évesek között – számolt be róla a Cybernews.
Közel tízezer fiatalt kérdeztek meg a kutatás során, melyből kiderült, hogy a Netflix népszerűsége két százalékpontot csökkent, míg a YouTube egy százalékpontot nőtt, utóbbi 29,1%-ot kapott, míg a Netflix 28,7%-on állt. A harmadik pozíciót a Hulu kaparintotta meg.
A felmérés arra is kitért, hogy a tinik többségének kedvenc ruházati márkája a Nike, a legkedveltebb közösségi oldal pedig a TikTok. Az amerikai tizenévesek az iPhone-t jobban kedvelik, mint bármilyen androidos okostelefont (87%-uknak van iPhone-ja) – közölték.
31% rendelkezik VR-eszközzel, szemben a tavaszi 29%-kal. A tinédzserek az Apple Payt használják a legtöbbet, és legszívesebben az Amazonon vásárolnak. 70%-uk az elmúlt hat hónapban a Spotify-t használta zenehallgatásra.
További érdekesség, hogy a kutatás kimutatta a fiatalok lassuló költekezési tendenciáját, mint ahogy azt is, hogy társadalmi kérdésekben leginkább az infláció és a környezetvédelem érte el az ingerküszöbüket.