A Shell a Fortnite-on keresztül népszerűsíti a fosszilis tüzelőanyagokat
Erre a lépésre talán senki sem számított, főleg nem a fiatal játékosok.
Klímaaktivisták szólaltak fel a Shell ellen, amiért a vállalat népszerű videójátékosokkal és fiatalokat megszólító influencerekkel együttműködve népszerűsíti a fosszilis üzemanyagokat a fiatalabb generáció körében.
Az olajipari óriásvállalat, mely júliusban több mint 5 milliárd dolláros (!) negyedéves nyereségről számolt be, a Fortnite alkotóival dolgozott együtt, s több platformon is azért fizetett játékosoknak, bemutassák az „ultimate road trips” promócióját, mely valójában a vállalat által V-Power Nitro+-nak nevezett új benzin marketingkampányának része.
A Media Matters for America nevű csoport azonban felhívta a nyilvánosság figyelmét, hogy a vállalat fiatal játékosokat céloz meg a Twitch-en, a TikTok-on, az Instagramon és a YouTube-on, s arra próbálja ösztönözni őket, hogy tankoljanak virtuális járműveket interaktív Shell benzinkutakon, és posztoljanak képernyőképeket a játékból a #Shellroadtrips hashtaggel.
A csoport kutatásai alapján a Shell legkevesebb hat streamer által szponzorált élő közvetítést támogatott a játékról a Twitch-en, akiknek összesen 5,5 millió követőjük van. Mindemellett három olyan tartalomkészítőt is azonosított más platformokon, akiket azért fizettek, hogy videóikban népszerűsítsék a kampányt.
Egy Chica felhasználónevű YouTuber múlt havi egyetlen fizetett promóciós posztja például potenciálisan 1,74 millió embert ért el. Allison Fisher, a Media Matters klíma- és energiaügyi programjának igazgatója a Shell megkérdőjelezhető gyakorlata kapcsán rámutatott: