Így segítene az Aldi és az Auchan a vásárlóinak, hogy spóroljanak és ne pazaroljanak
Az Auchan és az Aldi is elindított Dél-Európában egy-egy projektet, amelyek célja, hogy minél kevesebb étel kerüljön a szemétbe.
Az Auchan portugáliai leányvállalata és a helyi DariAcordar nonprofit szervezet új mobilalkalmazást hozott létre, amelynek lényege, hogy a vásárlók felismerjék, mennyi élelmiszert vásárolnak meg feleslegesen. Az app a „Kalkulátor az élelmiszer-pazarlás ellen” nevet kapta.
Mindemellett azt is megmutatja, hogy a kidobott termékek milyen környezeti kárt okoznak, milyen a gazdasági hatása ennek, illetve hogyan érinti a vásárló pénztárcáját – írta meg a PrivátBankár.hu a European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál beszámolója alapján.
Kiemelték, az Auchan ezzel a kezdeményezéssel segíteni szeretne a fogyasztóknak, hogy tájékozottabbak legyenek az élelmiszer-pazarlásról és ennek tükrében jobban végiggondolhassák, mit érdemes megvásárolniuk, illetve mit nem.
Személyre szabott információk
Kifejtették, a program személyre szabott információkat ad a fogyasztók pazarlási szokásairól: súlyban és értékben is figyelemmel kísérhetik, hol csúsznak el. De a kalkulációk mellett ötleteket is ad arra, hogyan csökkentsék a pazarlásukat és ezzel a felesleges kiadásaikat.
Az Aldi Spanyolországban indított hasonló projektet „Ízletes maradékok” címmel. A platform a mesterséges intelligencia segítségével változatos és kreatív receptötleteket kínál, hogy bármely ízlésű fogyasztó megtalálja a neki megfelelőt, miközben az MI szem előtt tartja azokat az összetevőket, amiket a fogyasztó megvásárolt.
A helyi Aldi adatai szerint 2022-ben több mint 6,5 ezer tonna romlandó élelmiszer kidobását előzték meg adományozással és leértékelési akciókkal. Egyes termékekre 30 százalékos árengedményt adnak közvetlenül a szavatosságuk lejárta előtt.