Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

500 mobilmárka tűnt el néhány év alatt egy friss elemzés szerint

500 mobilmárka tűnt el néhány év alatt egy friss elemzés szerint

500 mobilmárka tűnt el néhány év alatt egy friss elemzés szerint
Fotó: Unsplash

Magyar vevők számára potenciálisan ismerős nevek is lehúzták már a rolót: többek között az LG is erre a sorsra jutott.

A Counterpoint Research piacelemző cég elemzése szerint az elmúlt években eltűnt a mobilmárkák körülbelül kétharmada a piacról. Kifejtették, a 2017-es csúcsévben globálisan legalább 720 különféle márka volt jelen a piacon, míg mostanra 250-re esett az aktív brandek száma.

A cikk a videó után folytatódik

Mint kiderült, a csökkenés már 2018-2019 során megkezdődött, de akkor még viszonylag moderált volt az üteme: a két évben összesen 110 márka tűnt el a piacról, amelyet követően 610-re esett a megmaradtak száma – írta meg az Origo az elemzésre hivatkozva.

Ezt követően a koronavírus is éreztette negatív hatásait, ugyanis 2020 végére csak 420 márka maradt talpon, míg 2021 végére 370, vagyis ebben a két évben 240 márkával csökkent a kínálat. A jelenleg is tartó gazdasági nehézség miatt pedig tavaly és idén újabb 120 márka adta fel a harcot.

A Counterpoint szerint többségében kisebb és helyi piacokat kiszolgáló brandek húzták le a rolót. Hozzátették, a számok csökkenése részben a mobilok kitolódó életciklusára vezethető vissza, erre a jelenségre jött rá először 2020/2021-ben a koronavírus és a komponenshiány.

Mindezt követte 2022/2023-ban a gazdasági nehézségek miatti mobilvásárlási hajlandóság csökkenése, amelyek együttesen azt eredményezték, hogy 2017 és 2023 között számos márka eltűnt. Példaként említették a dél-koreai LG-t, az Indiából származó Micromax-ot, Intex-et, és Karbonnt, a kínai Meizu-t, Coolpad-ot, továbbá Gionee-t.