Ha az e-rollerekre is kötelező lesz biztosítást kötni, ők sem ússzák meg olcsón
Németországban például a villanyrollerekre kötelező biztosítást kell kötni, csak 14 évnél idősebbek használhatják, és maximum 20 km/órás sebességgel mehetnek.
Sok szó esik mostanában a rollerekről, akár amiatt, hogy valaki túllépte a megengedett maximális sebességet (bár a hivatalos statisztika szerint egy baleset sem történt), vagy pedig azért, mert az eddig megjelent kormányzati nyilatkozatok szerint készül a KRESZ módosítása, amely rendezheti a rollerek, ezen belül is a villanyrollerek helyzetét.
A rendelkezésre álló információk alapján a terv az, hogy a maximum 25 kilométer/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, míg az ennél gyorsabbak segédmotoros kerékpárnak. Az egyelőre kérdés, hogy kötelező lesz-e biztosítást kötni rájuk, mindenesetre a segédmotoroknál erre szükség van – írta meg az Infostart a Netrisk összeállítására hivatkozva.
Németországban például a villanyrollerekre kötelező biztosítást kell kötni, csak 14 évnél idősebbek használhatják, és maximum 20 km/órás sebességgel mehetnek. Hozzátették, Magyarországon a becslések szerint ma már 80-100 ezer roller van használatban, ami nem kevés, vagyis a közlekedési kockázattal is számolni kell. A várható biztosítási díj kalkulációjánál jelenleg csak a segédmotor-kerékpárok adataiból lehet kiindulni.
Mint kiderült, a Netrisknél 2018 óta több mint 82 ezer segédmotor-kerékpár biztosítást kötöttek. Az idei évben például közel 11 ezret, míg a múlt év egészében majdnem 14 ezret. A segédmotor-kerékpárokra kötött kötelező biztosítások díja évről évre emelkedett: 2018-ban a biztosítások átlagdíja alig több mint 3200 forint volt, ebben az évben meghaladta az 5 ezer forintot.
Megjegyezték, a nagyobb motorkerékpárokra az átlagdíjak fokozatosan nőttek az utóbbi években. Öt évvel ezelőtt 9 ezer forint alatt volt, míg ebben az évben már meghaladta a 16 ezer forintot a fizetendő összeg.