Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
358,36 Ft
Euró
386,73 Ft
Font
449,73 Ft
Bitcoin
62,041 $

Fizetős, de reklámmentes Facebook és Instagram jöhet

A Meta így reagál az Európai Unió új adatkezelési irányelveire, valamint a cég adatgyűjtési gyakorlatát korlátozó bírósági döntésekre.

Fotó: Unsplash
Európa

Koós Alexandra

Szerkesztő

A New York Times belsős információkra hivatkozva arról írt, miszerint a Meta fontolgatja, hogy fizetőssé teszi az Instagramot és a Facebookot az Európai Unióban élő felhasználók számára, amelyért cserébe reklámmentességet kínálnának.

De azt is leszögezték, természetesen nem szűnne meg a platformok ingyenes verziója, a fizetős, hirdetésmentes változat választható lenne. Az egyelőre kérdéses, mennyit kellene fizetni ez utóbbiért, de azt sem tudni, pontosan mikor válik majd elérhetővé. Soron kívül Rusvai Miklós: az új Covid-alvariáns már a világon mindenhol jelen van

A Meta szóvivője nem kívánta kommentálni a lap értesüléseit, ám az valószínűsíthető, hogy ez a lépés válasz arra az adatvédelmi szabályozásra, amely alapján elmarasztalták a Metát – írta az rtl.hu.

Júliusban az Európai Unió legfelsőbb bírósága gyakorlatilag megtiltotta a cégnek, hogy megossza a platformjain – köztük a Facebookon, az Instagramon és a WhatsAppon –, valamint külső webhelyekről és alkalmazásokból gyűjtött felhasználói adatokat.

Januárban pedig arról számoltunk be, hogy az ír adatvédelmi hatóság 390 millió eurós bírságot szabott ki a Meta anyavállalatra a Facebook és az Instagram adatvédelmi szabályszegései miatt, míg májusban rekordösszegű, összesen 1,2 milliárd eurós bírságot kaptak, egyúttal arra kötelezték őket, hogy függesszék fel a felhasználói adatok továbbítását az EU-ból az Egyesült Államokba.

Az emberek többsége nem tartja alkalmasnak Magyar Pétert a miniszterelnöki posztra

Emellett arra is fény derült, hogy 21 százalék jobboldalinak, 23 százalék baloldalinak, 32 százalék középen állónak tartja.