Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21

AKTUÁLIS

Dollár
355,79 Ft
Euró
385,24 Ft
Font
452,12 Ft
Bitcoin
67,191 $

Az amerikai légierő egy új repülőgépet mutatott be, íme a részletek

Az Egyesült Államok légiereje szerdán jelentette be, hogy a JetZero szponzorálja a Blended Wing Body (BWB) prototípusának megépítését.

...svg content...Fotó: US Air Force
Észak-Amerika

Borbély Fanni

Szerkesztő

Az amerikai légierő egy új repülőgépet jelentett be szerdán, s azt is elárulták, hogy a JetZerót bízták meg a Blended Wing Body (BWB) prototípusának megépítésével: a JetZero egy 2021-ben alapított repülési startup, mely kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy BWB repülőgépeket fejlesszen ki.

Érdekesség, hogy a cég egyik társalapítója Mark Page, egy mérnök, aki a 90-es években a NASA-val dolgozott a technológia kutatásán, sőt, az első BWB feltalálójaként tartják számon. Éppen ezért nem meglepő, hogy a startup felkeltette a légierő figyelmét is, hiszen idén bemutatták a 200 férőhelyes BWB proof-of-concept repülőgépüket. Soron kívül Semmi jele annak, hogy támadás következtében zuhant volna le az iráni elnök helikoptere

Az amerikai védelmi minisztérium közlése szerint négy év alatt 235 millió dollárt fektetnek be a BWB repülőgép gyorsított kifejlesztésébe, a légierő reményei szerint pedig a repülési teszteket legkorábban 2027-ben lehet majd végrehajtani.

Mit lehet tudni a konstrukcióról?

Sokak számára a BWB-konstrukció a légi közlekedés jövőjének számít, hiszen a farok és az oldalsó felületek nélkül a BWB repülőgép aerodinamikusabb, mint a hagyományos repülőgépek, mivel a teljes felülete felhajtóerőt hoz létre.

A légierő várakozásai szerint a BWB repülőgépek legalább 30 százalékkal csökkentik a légellenállást, ez pedig drasztikusan csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, hiszen 50 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást eredményez anélkül, hogy a repülőgép mérete vagy terhelhetősége csökkenne.

A légierő a bejelentéskor megjegyezte, hogy a BWB-konstrukciót számos katonai szállítóeszköz-konfigurációban lehetne alkalmazni. Annak tudatában pedig, hogy ezek a konfigurációk a hadosztály éves üzemanyag-fogyasztásának mintegy 60 százalékát teszik ki, abszolút érthető, hogy miért szeretnék megvalósítani az új koncepciót.