Mostantól felárat számol fel a Subway egyetlen szelet sajtért Indiában
Noha eddig ingyenes volt a sajtszelet a szendvicsekben, mostantól feláras lesz.
A CNN jelentése szerint az amerikai Subway az egyik legnagyobb éttermi franchise Indiában, ahol közel 800 üzlettel rendelkezik: csakhogy mostantól a legtöbb szendvics esetében 30 rúpiát (126 forint) számolnak fel egy szelet sajtért, noha helyette ingyenes „sajtos szószt” kínálnak.
Mindez annak köszönhető, hogy az alapanyagok, köztük a tejtermékek árának emelkedése az indiai gyorsétteremláncokra is nyomást gyakorol, hogy csökkentsék költségeiket, miközben arra is törekednek, hogy a vásárlók elégedettek maradjanak a szolgáltatásokkal.
A drágulás minden éttermet érint Indiában, a Domino’s indiai franchise partnere például nyilvánosan fejezte ki aggodalmát a sajt árának 40 százalékos emelkedése miatt.
A látványos áremelkedések nyomán az elmúlt hetekben számos indiai Subway és McDonald’s is levette a paradicsomot, mint összetevőt étlapjáról minőségi problémákra hivatkozva, noha valójában a 450 százalékos (!) drágulás áll a lépés mögött.
A „sajtos szósz” azonban egyáltalán nem nyerte el az indiai fogyasztók tetszését, és a változtatás óta számos elégedetlen hangvételű bejegyzés született a közösségi médiában, melyekben a fogyasztók azt sérelmezik, hogy azért az egy szelet sajtért, amit korábban ingyen kaptak a szendvicsekbe, most 15 százalékkal többet kell fizetniük, helyette pedig a nem túl sajtos „sajtos szószt” kapják.