Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A covid eltűnése után drasztikusan visszaesett a Pfizer bevétele és nyeresége

Mint kiderült, a Pfizer amerikai gyógyszergyártó jelentősen csökkenő nyereséggel és bevétellel zárta a második negyedévet.

...svg content...Fotó: Oltáshoz előkészített, a német-amerikai fejlesztésű Pfizer-BioNTech koronavírus elleni oltóanyaggal, a Comirnaty-vakcinával töltött fecskendők a nyíregyházi Jósa András Oktatókórházban kialakított oltóponton 2021. december 18-án. MTI/Balázs Attila
Külföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Pfizer adózott eredménye éves összehasonlításban 77%-kal, 2,33 milliárd dollárra csökkent a második negyedévben, amennyiben az adatokat az előző év azonos időszakában regisztrált információkhoz (9,91 milliárd dollár) hasonlítjuk – írta az Infostart az MTI beszámolója alapján.

De a vállalat azt is közölte, hogy a június végével zárult második negyedévben 0,67 dolláros egyszeri tételek nélküli részvényenkénti nyereséget ért el az előző év azonos időszakában jegyzett 2,04 dollár után, meghaladva a 0,57 dolláros elemzői várakozásokat. Soron kívül A havazás megbénította a vasúti közlekedést – masszív késések és kimaradó járatok

A Pfizer második negyedéves teljes árbevétele éves összehasonlításban 54%-kal, 12,73 milliárd dollárra csökkent, az elemzők azonban kisebb zuhanásra, 13,27 milliárd dolláros bevételre számítottak. A covid elleni Comirnaty oltóanyagból származó második negyedéves bevétel pedig éves összevetésben 83%-kal, 1,49 milliárd dollárra csökkent, azonban így is meghaladta az elemzők által várt 1,40 milliárd dollárt. Míg a koronavírus kezelésére szolgáló Paxlovid eladásai éves szinten 98%-kal, 143 millió dollárra csökkentek, jócskán alulmúlva az 1,08 milliárd dolláros piaci becslést.

„A COVID-19-hez kapcsolódó termékeladások nélkül számítva a második negyedéves bevétel 5%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest”

– áll a Pfizer jelentésében. Mindemellett a cég megerősítette, hogy költségcsökkentési programot indíthatnak, ha a koronavírushoz kapcsolódó termékek iránti kereslet továbbra is a várakozásoknál gyengébben alakul.

A vállalat arra számít, hogy a covidhoz kapcsolódó termékek eladásainak mélypontja lesz az idei év, jövőre azonban ismét növekedhet az értékesítés. A vállalat részvénye kedden este 18.30 körül 0,75%-os mínuszban állt a New York-i tőzsdén. Hozzátették, az elmúlt egy évben több mint 29%-kal csökkent a vállalat részvényének értéke.