Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Beperelték az Amazont a Prime-tagok félrevezetése miatt

Beperelték az Amazont a Prime-tagok félrevezetése miatt

Beperelték az Amazont a Prime-tagok félrevezetése miatt
Fotó: Unsplash/Thibault Penin

Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) pert indított az Amazon ellen, amiért félrevezették a Prime-előfizetőket.

A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) pert indított az Amazon ellen a Prime tagsággal kapcsolatos folyamatos problémák miatt: azzal vádolják a technológiai óriáscéget, hogy fogyasztók millióit csapta be azzal, hogy „tudtukon kívül feliratkoztak az Amazon Prime szolgáltatására”.

A cikk a videó után folytatódik

A 159 oldalas jogi dokumentum szerint az Amazon „sötét mintákat” (manipulatív, kényszerítő vagy megtévesztő felületi kialakításokat) használt, hogy becsapja a fogyasztókat, hogy automatikusan megújuló Prime-előfizetésre iratkozzanak fel. Az FTC szerint ez sérti az 1914-es Szövetségi Kereskedelmi Bizottsági Törvényt, mely tiltja a kereskedelmet befolyásoló tisztességtelen gyakorlatokat.

Lina M. Khan, az FTC elnöke kijelentette:

„Az Amazon becsapta az embereket, hogy beleegyezésük nélkül megújuló előfizetéseket kössenek, amivel nemcsak frusztrálták a felhasználókat, hanem jelentős pénzükbe is került. Ezek a manipulatív taktikák a fogyasztóknak és a jogkövető vállalkozásoknak egyaránt ártanak. Az FTC továbbra is erőteljesen megvédi az amerikaiakat a sötét mintáktól és más tisztességtelen vagy megtévesztő gyakorlatoktól a digitális piacokon.”

Az Amazonon árucikkeket vásárló, nem Prime-előfizetőknek ugyanis legalább egyszer lehetőséget kínáltak a Prime-hoz való csatlakozásra a vásárlás során. Természetesen néhány fogyasztó úgy döntött, hogy feliratkozik a Prime-ra, de a kereset szerint nem voltak tudatában annak, hogy megújuló előfizetésre szerződnek.

A CNN jelentése szerint az FTC azt is kiemelte, hogy az Amazon Prime előfizetésének lemondási folyamata rendkívül bonyolult: állítják, az Amazon „a Bizottság jelentős nyomására” javított a Prime lemondási folyamatán, de ezek a fejlesztések csak „röviddel” a panasz benyújtása előtt történtek. Az FTC állítása szerint a Prime lemondási folyamatot évekkel korábban úgy alakították ki, hogy a Prime felhasználók ne tudják könnyen lemondani előfizetésüket.