Mesterséges intelligencia kezelheti majd a segélyhívásokat
Portugáliában tesztelik annak lehetőségét, hogy a mesterséges intelligencia vegye át a diszpécserek szerepét.
Portugália egy új, az OpenAI ChatGPT fejlesztésén alapuló mesterséges intelligencia-rendszert tesztelését tervezi, hogy kiderüljön, hogy az ország sürgősségi hívásainak kezelésére is alkalmas lenne-e a forgalmas időszakokban.
António Pombeiro, a belügyminisztérium főtitkárhelyettese egy portói technológiai konferencián újságíróknak elmondta, hogy a mesterséges intelligencia lesz az első kapcsolattartó azok számára, akik a 112-es segélyhívó vonalat hívják, számolt be róla a Business Insider.
Pombeiro szerint a forgalmas időszakokban előfordul, hogy a hívóknak öt-hat percet is kell várniuk a válaszra, ha ugyanazt az eseményt jelentik be, ami jelentős terhet ró a diszpécserek vállára is.
„Bizonyos helyzetekben a hívások nagy száma miatt várakozási időnk van. Ez leginkább akkor fordul elő, amikor nagy nyilvánosságot kapó esemény alakul ki, sokan figyelik, mi történik, és mindenki a segélyhívót tárcsázza.”
A mesterséges intelligenciával működő rendszer ezzel szemben először felmérné, hogy milyen problémáról számol be a hívó, miközben az emberek észre sem veszik majd, hogy egy robottal beszélnek” – tette hozzá, de tisztázta, hogy nem fogja helyettesíteni az emberi diszpécsert.
A tervek szerint a rendszer nem kezeli majd a teljes folyamatot, ugyanis egy bizonyos ponton a hívókat végül emberi diszpécserekhez irányítják majd.
Pombeiro elmondta, hogy amennyiben a teszt sikeres lesz, a rendszer 2025-ben kezdheti meg működését.