Elképesztő számok: így teljesített az Aldi 2022-ben
A cég friss beszámolója alapján az átlagos élelmiszerinfláció felett nőtt a bevételük tavaly, s bár a nyereségük csökkent, de a 6 milliárd forintot így is elérték.
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. értékesítési bevétele 417,2 milliárd forintra nőtt 2022-ben, szemben a 2021-es 315,2 milliárddal, tehát 32%-os emelkedés következett be, ami 6 százalékponttal magasabb a tavalyi, 26%-os élelmiszer-inflációnál.
Az Aldi kiadásainak jelentős részét az eladott termékek beszerzési ára tette ki, ez 301 milliárd forint, azaz a teljes bevétel 72%-a. 2021-hez képest ez 33,5%-kal nőtt, vagyis nagy mértékben nem alakult át a cég kiadási szerkezete.
Az igénybevett szolgáltatások 44,6 milliárdot tettek ki, 29,2%-kal többet, mint 2021-ben. Ebben a különböző bérleti díjak, az informatikai és szállítási, valamint reklámköltségek tették ki a legnagyobb részt – írta a Portfolio.
A bérekre 32,4 milliárd forintot fordítottak, ami 27%-kal több 2021-hez képest, ám ebben a tekintetben nagy különbség volt a fizikai és a szellemi állomány béremelkedésében. Az előbbi csoportba tartozók bértömege 30%-kal, míg az utóbbiaké 16%-kal emelkedett. Bár a beszámolóban dolgozói létszámot nem adnak meg, korábbi közleményük szerint 6 ezer főt foglalkoztattak 2022 végén.
A cég 244 millió forint adófizetést követően 6 milliárd forint nyereséget ért el, amely 2,5 milliárd forinttal kisebb, mint 2021-ben. Ezt a tulajdonosok az eredménytartalékba helyezik, a cég saját tőkéje pedig 50 milliárd forintra emelkedett.