Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Újdonsült anyukákat vezetett meg egy brit szerencsejátékkal foglalkozó cég

A cég bloggereket fizetett le, hogy írjanak az újdonsült anyukáknak szóló tippeket, hogy aztán a gyanútlan nőknek folyamatosan ajánlgassák az oldalon a cég online kaszinójátékait.

...svg content...Fotó: Unsplash/Aidan Howe
Európa
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

A Guardian jelentése szerint a brit Coral szülői bloggerekkel kötött megállapodást, hogy tippeket adjanak, többek között arról, hogyan lehet enyhíteni a csecsemőgondozással járó stresszt: az Egyesült Királyság egyik vezető szerencsejáték-márkája állítólag fizetett az újdonsült anyukáknak tanácsot adó blogoknak azért, hogy ajánlják online kaszinójátékait, és hivatkozzanak a weboldalára.

Ez a „taktika” azonban vezető mentális egészségügyi és függőségi szakértők szerint „ragadozó” mentalitásra vall. A Coral szülői bloggerekkel kötött megállapodást, hogy linkeket ágyazzon be olyan bejegyzésekbe, melyekben tippeket adnak, többek között arról, hogyan lehet enyhíteni a baba gondozásával járó stresszt. Soron kívül Máv: éjszaka helyreállhat a Déli pályaudvart érintő vonalak menetrendje

A „taktika” ráadásul nagyon feltűnő volt, hiszen az egyik bejegyzés, mely látszólag bébiétel-receptekről szólt, így nézett ki:

„Ha anyukaként nem tudod elhagyni a házat, akkor miért ne fontolnád meg az online bingózást? Ide kattintva online bingózhatsz a Coralnál – ez a pillanatnyi szünet a gyermekgondozásból pedig jótékony hatásúnak bizonyulhat.”

Egy másik szülői blog a „pazar online rulettjátékokat ajánlotta, melyeket könnyű megtanulni, és melyek kézzelfogható nyereményt is biztosíthatnak”. Ha ez nem lenne elég, további három szülői blog tett közzé olyan „szülőknek szóló” cikkeket, melyek szintén az online kaszinót, vagy bingót, és minden esetben a Coral weboldalára mutató linkeket tartalmaztak.

A botrány kapcsán a vállalat kedden szólalt meg, noha feltűnően gyanúsan fogalmaztak, a szóvivő pedig közölte:

„Sem a Coral, sem az Entain márka nem célozza aktívan a fiatal anyákat vagy más potenciálisan veszélyeztetett csoportokat az affiliate marketing alkalmazásával.”

Hozzátette, a vállalat „nem tudja megakadályozni, hogy harmadik felek a szerencsejáték-oldalakra linkeljenek”, csakhogy több forrás is megerősítette, hogy a Coral munkatársai a közzététel előtt elolvasták ezeket a cikkeket és jóvá is hagyták, ám a leggyanúsabb a következő kijelentés volt a vállalat részéről:

„Nem fizetünk a megadott példákban szereplő oldalaknak.”

Ez a kijelentés jelen időben lett megfogalmazva, és szándékosan kikerülték az arra vonatkozó kérdéseket, hogy a Coral a múltban fizetett-e ezeknek az oldalaknak az ő weboldalukra mutató linkek és egyértelmű ajánlások elhelyezéséért.