Tarlós István: a Lánchíd kapacitásának kiiktatása közlekedési káoszhoz vezet majd
Állítása szerint ennek eldöntését a budapestiekre hárítani nevetséges, mindemellett a Lánchíd gyalogoshíddá alakítását abszolút ostobaságnak tartja.
Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere néhány napja bejelentette, hogy az első fővárosi lakógyűlés keretein belül milyen témákban fejthetik ki véleményüket a lakosok, így például abban, a Lánchidat visszaadják-e az autósoknak, vagy továbbra is tartsák fenn a közösségi közlekedés, valamint a taxisok, biciklisek számára.
Most pedig Tarlós István, Budapest korábbi főpolgármestere fejtette ki a véleményét a lakógyűlésről, amelynek kapcsán azzal kezdte, szerinte a főpolgármesteri kérdésekbe állításokat fogalmaztak bele, miközben azok valóságtartalma kérdőjeles.
Az Index szerint ezután arról beszélt, hogy a Lánchíd hatmilliárd forintos támogatása esetében úgy hírlik, van egy papír, ami szabályozza a folyósítás feltételeit, s ezt állítólag Karácsony Gergely is aláírta. Illetve megjegyezte, hogy a ciklusa idején volt egy megállapodás, ami szerint a főváros utólag, és azzal a feltétellel kapta volna a hatmilliárd forintot a híd rekonstrukciójához, hogy 18 hónapon belül visszaáll a teljes közlekedés.
Ez nem demokrácia, hanem dilettantizmus
Majd Tarlós István arra utalt, miszerint a Lánchíd autómentesítésének kérdésében biztosan elfogadhatatlan a főváros akaratos felelősség hárítása. Véleménye szerint „egy nyilvánvaló szakmai kérdésről van szó. Marxi magasságokba emeli a főváros indoklását, hogy a saját maguk (BKK) által készített szakvéleményre támaszkodik” – írta a Magyar Nemzet.
Továbbá úgy látja, hogy az autómentesítést olyan állapotra kalkulálják, mikor az összes többi budapesti Duna-híd működik. Viszont a Lánchíd után a Petőfi, majd az Árpád hidat is fel kell újítani, vagyis ezeket egymást követően hosszú időre le kell zárni, akkor pedig a Lánchíd kapacitásának kiiktatása közlekedési káoszhoz vezet majd.