A magyarok továbbra is áremelkedést tapasztalnak az élelmiszerüzletekben
38% viszont úgy látja, hogy csökkentek valamilyen formában, míg 24% azt tapasztalja, hogy stagnálnak az árak.
A Napi.hu kérésére a Pulzus áprilisban gyűjtött adatai alapján azt vizsgálta, a lakosság mekkora arányban észlel árcsökkenést az élelmiszerüzletekben, s ezáltal kiderült, hogy a válaszadók 38%-a tapasztalt ilyet valamilyen formában.
24% viszont úgy látja, hogy stagnálnak az árak (főként a férfiak tapasztalták ezt), és 33% azt érzi, hogy változatlanul drágák, vagy ugyanúgy emelkedik az élelmiszerek ára (elsősorban a nők körében jelezték ezt).
Illetve arra is fény derült, hogy az árucikkek drágulását a 40 év alatti és a 60 év feletti válaszadók nagyobb arányban tapasztalták, továbbá a 40 és 60 év közöttiek érzékelték messze a legmagasabb arányban (23%), hogy néhány terméknél árcsökkenés volt megfigyelhető.
Mindemellett a csak általános iskolát végzettek közül 33% százalék továbbra is drágulást tapasztal (a középiskolát végzettek 30%-a is így gondolja, főként a kosár összértékét tekintve, de ők érzékeltek némi árcsökkenést is), ugyanakkor 17%-kal ebből a csoportból észlelték a legtöbben azt is, hogy néhány terméknek lejjebb ment az ára.
A budapesti lakosok 24%-a úgy látja, hogy valamelyest olcsóbbak lettek az árucikkek, de a kosaruk értékét magasnak találják, míg 23% szerint az árak változatlanok, 24% pedig azt gondolja, hogy az áremelkedés még tart. Illetve a városok és a községek lakóira a legjellemzőbb, hogy további drágulásokat észleltek az élelmiszerüzletekben.