Rasszizmussal vádolják Kínában a Diort
A francia luxusmárka egy kellemetlen ügy közepén találta magát, amely egy nem túl átgondolt reklámkampány következménye.
Rasszizmussal vádolták a kínai közösségi médiában a Diort egy olyan reklám miatt, amelyen egy ázsiai modell felhúzza a szeme sarkát. A francia márka a hét elején tette ki a fotót az Instagram-fiókjára, majd a felháborodás után gyorsan el is távolította azt.
A Dior a BBC kérése ellenére sem volt hajlandó nyilvánosan kommentálni a botrányt.
A vitatott fotót hat nappal ezelőtt tették közzé, hogy a Dior új sminkkollekcióját népszerűsítsék. A képen a modell a szeme sarkát felfelé húzva egyfajta „csíkszem-hatást” ábrázol, ami miatt a kínaiak azonnal felháborodtak, mondván ez rasszista húzás a vállalattól.
A dühös kommentek elárasztották a márka Instagram-fiókját, többen faji diszkriminációt emlegettek, míg mások azt nehezményezték, hogy a luxusmárka a rasszizmus népszerűsítésével szeretne pénzt keresni.
Az ügy akkora port kavart az ázsiai országban, hogy az állami Global Times szerkesztőségi cikkben szólította fel a márkát, hogy kérjen bocsánatot, a felhasználók pedig arra kérték az kínai hírességeket, hogy az eset miatt szüntessék be a márkával való együttműködésüket.
Nem ez az első alkalom, hogy a Dior hasonló jellegű vitába keveredik Kínában, a cég egyik legnagyobb piacán.
2021-ben egy kínai divatfotós Dior számára készített fotója váltott ki felháborodást, miután egyesek szerint az ázsiai arcokról alkotott nyugati sztereotípiákat erősítette. A fotós később bocsánatot kért, a Dior pedig jelezte, hogy tiszteletben tartja a kínai nép véleményét és érzéseit.