A Tesco nem tudott minden költséget a fogyasztókra hárítani, csökkent a profit
A Tesco közlése szerint azért történt látványos profitcsökkenés a vállalatnál a február 25-ig tartót negyedévben, mert nem tudtak minden költséget a fogyasztókra hárítani.
A Portfolio az ESM jelentése nyomán azt írja, a brit Tesco vezetősége úgy véli, azért csökkent profitjuk a február 25-ig tartó pénzügyi negyedévben, mert az inflációs költségek emelkedését nem tudták teljes mértékben áthárítani a fogyasztókra.
A 22/23-as pénzügyi évben a vállalat 2,49 milliárd font (1060 milliárd forint) üzemi eredményt könyvelt el, mely 6,4 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábban jegyzett 2,65 milliárd forint.
Ken Murphy vezérigazgató kijelentette, ügyfeleik is nehézkes éven vannak túl, ám a Tesco beszállítói is folyamatosan emelték áraikat, miközben saját működési költségeik is emelkedtek. Murphy a beszállítók kapcsán megjegyezte, az inflációs hatások nyomán „nem félnek nyíltan és közvetlenül tárgyalni” velük.
Noha a profit csökkent az előző évhez képest, eközben a cég online eladásai mintegy 60 százalékkal haladják meg a koronavírus-járvány előtti szintet, a heti megrendelések száma pedig közel 1,1 millióra rúg. Az Egyesült Királyságban 35 százalékos a Tesco online piaci részesedése.