Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Karácsony Gergely szerint előnyös lenne az M0-ás ingyenessé tétele

Budapest főpolgármestere úgy véli, megoldódna a fővárosi folyamatos torlódás, ha az M0-ás ingyenes lenne.

...svg content...Fotó: MTI/Lakatos Péter
Belföld
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

Karácsony Gergely Facebook-oldalán osztotta meg tervét a budapesti torlódások megoldására. Bejegyzését azzal kezdte, „a budapesti torlódások elsődleges oka, hogy nagyobb autóforgalom terheli a város központját, mint amennyit a belvárosi utak el tudnak vezetni”.

Úgy véli, a problémák jórészt a város határain kívül keletkeznek: „naponta több mint 300 ezer autó jön Budapestre az agglomerációból, a fizetős M0-ás miatt is megnőtt a budapesti úthálózat terhelése”. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

„Ezért is követeljük régóta az m0-ás ingyenessé tételét, és ezért is fontos, hogy az állam által einstandolt HÉV-hálózat fejlesztése ne álljon le. Budapest fejleszti a közösségi közlekedést, ez a kötelessége az államnak is a HÉV-ekkel.”

Úgy folytatta, noha a korábbi évtizedek során próbáltak helyenként nagyobb közúti kapacitást biztosítani, például felüljárók építésével, a belváros egésze nem képes a növekvő forgalom elvezetésére, ennek okán pedig meglátása szerint új megoldásokra van szükség.

Karácsony Gergely szerint egy úgynevezett adaptív forgalomirányítás kialakítására van szükség, amellyel egyensúly alakítható ki a lokális forgalmi igények és az adott útvonal közúti kapacitása között, kiemelve, hogy az a cél, hogy csak akkora forgalom terhelje a belvárost, amelyet az ottani úthálózat biztonságosan és kiszámíthatóan le is tud bonyolítani.

Egyszerre 11 állítását cáfolta meg a kormány Magyar Péternek

Vitályos Eszter kormányszóvivő számos olyan állítást cáfolt meg, melyek Magyar Pétertől származnak, amiket hazugságoknak minősített.