Megoldja a gondokat, vagy csak fokozza azokat a ferencvárosi parkolás szigorítása?
Kovács Kázmér szerint mindez egy újabb lépés az autósok kiszorítása felé, míg Baranyi Krisztina szerint az intézkedés jelentősen megkönnyíti a kerületben élők parkolását.
Hétfőtől 10 ezer forintra büntetik azt, aki Ferencvárosban este 6 és reggel 7 óra között engedély nélkül a helyi lakosság számára fenntartott parkolókba áll be a kocsijával, amelynek kapcsán a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér is nyilatkozott.
Elmondása szerint ez egy újabb intézkedés a gépkocsival közlekedők kiszorítására, a közlekedési feltételek minél kedvezőtlenebbé tételére, s ez évek óta tart. De úgy véli, nem feltétlenül a méltányosság vezérli az önkormányzatokat, hanem a szavazatok megszerzése, ezért kedveznek a helyi lakosoknak.
Majd hozzátette, érhető, hogy a helyieknek fontos a parkolóhelyhez jutás, de az is lényeges lenne, hogy ne építsenek újabb irodaházakat, ám ha mégis, akkor mindenhol kérjék számon a követelmények betartását (viszont az ott dolgozók csak akkor fogják az utca helyett a mélygarázsokat használni, ha azok olcsóbbak lesznek).
Baranyi Krisztina polgármester szerint a belső és a középső Ferencvárost érintően vált nagy problémává, hogy még a covid idején (amikor az autóforgalom sokkal kisebb volt a belső budapesti részeken) sem tudtak az emberek a saját lakóhelyük közelében parkolóhelyet találni – írta az Infostart.
Ezért született a megoldás, hogy a Kiskörúttól a Haller utcáig tartó részen, illetve a Soroksári út és az Üllői út közötti területen az összes parkolóhely 30%-át este 6-tól reggel 7-ig kizárólag ferencvárosi lakosok vehetik igénybe, s már most nagyon jók a visszajelzéseik.
Állítása szerint sokan eddig is tudták, hogy éjszaka nem állhatnak meg az említett területeken, de a figyelmeztetés nem használt, s ő azt gondolja, hogy a 10 ezer forintos közlekedési bírság elegendő visszatartó erő lesz, de ha szükséges, később kerékbilincs vagy autóelszállítás is jöhet büntetésként.
Az önkormányzat sajtóközleménye alapján az érintett területen lévő 4351 fizetős parkolóhelyből 1205-öt jelöltek ki az ott élőknek, s a próbaidőszak tapasztalatai alapján mindez „jelentősen enyhítette a gondot”, mert onnantól kezdve már nem is voltak lakossági megkeresések a parkolási helyzettel kapcsolatban.